Nitro magazine official logo
Life

Γκρέτα Τούνμπεργκ: Φωτογραφίζεται για τη Vogue κι επιτίθεται στη σύγχρονη μόδα

«Για αυτό το πρώτο τεύχος, είμαι απίστευτα περήφανη που εμφανίζω την Γκρέτα Τούνμπεργκ στο εξώφυλλο», δήλωσε η αρχισυντάκτρια του περιοδικού, Μαρτίνα Μπονιέ.

Γκρέτα Τούνμπεργκ

Πίνακας Περιεχομένων

Η Γκρέτα Τούνμπεργκ τα τελευταία τρία χρόνια είναι η πιο γνωστή ακτιβίστρια, καθώς έχει προσπαθήσει αρκετές φορές να πείσει τους ηγέτες των χωρών να σταματήσουν την κλιματική κρίση. Δεν υπήρχε πιο κατάλληλο άτομο για το concept της Vogue. Η Γκρέτα φωτογραφήθηκε για το πρώτο εξώφυλλο της Vogue Scandinavia, από το σουηδό φωτογραφικό δίδυμο Αλεξάντροβ Κλουμ. Το ιδιαίτερο εξώφυλλο δείχνει την Τούνμπεργκ να φοράει ένα ανακυκλωμένο παλτό, ενώ κάθεται παρέα με ένα ισλανδικό άλογο που λέγεται Γκάνταλφ σε ένα δάσος έξω από τη Στοκχόλμη.

Η φωνή της, που ακούγεται και το spot της Vogue, είναι η φωνή που έχει προειδοποιήσει τους πολιτικούς ηγέτες σε όλο τον κόσμο και τιμωρεί τους CEOs παγκόσμιων εταιρειών. Αυτή είναι η φωνή που είπε στον κόσμο των ενηλίκων ότι έχουν αποτύχει στα μάτια της νεολαίας. Είναι αυτή που ζήτησε δράση για την κλιματική κρίση στις συνομιλίες στον ΟΗΕ -πριν τις δραματικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων- και μια φωνή που δοκιμάστηκε εκατοντάδες φορές από μουσικούς σε όλο τον κόσμο. Η Γκρέτα έχει γίνει η φωνή της γενιάς της και το σύμβολό της.

«Για αυτό το πρώτο τεύχος, είμαι απίστευτα περήφανη που εμφανίζω την Γκρέτα Τούνμπεργκ στο εξώφυλλο», δήλωσε η αρχισυντάκτρια του περιοδικού, Μαρτίνα Μπονιέ, στην επιστολή του συντάκτη του τεύχους. «Όχι μόνο είναι μια μοναδική Σκανδιναβική φιγούρα και δύναμη αλλαγής, αλλά ενσαρκώνει και την αγάπη για τη φύση, την αναζήτηση της βιωσιμότητας και την αλλαγή που βρίσκεται στον πυρήνα του οράματός μας».

Το πρώτο τεύχος της Vogue Scandinavia, το οποίο είναι διαθέσιμο για παραγγελία στο διαδίκτυο, επικεντρώνεται σε θέματα που έχουν να κάνουν με τη φύση. Η κυκλοφορία του συμπίπτει με τη δημοσίευση μιας νέας έκθεσης IPCC για την κλιματική αλλαγή, στην οποία τα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ) προειδοποιούν ότι βρισκόμαστε στην «ώρα μηδέν για την ανθρωπότητα». Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι έχουν ήδη συμβεί “εκτεταμένες και γρήγορες αλλαγές” στο παγκόσμιο κλίμα, μερικές από τις οποίες είναι μη αναστρέψιμες σε αυτό το στάδιο και ότι οι άνθρωποι είναι η αιτία.

Ποια είναι η δράση της

Η Τούνμπεργκ τράβηξε την παγκόσμια προσοχή το 2018 όταν έφυγε από το σχολείο σε ηλικία 15 ετών για να διαμαρτυρηθεί έξω από το σουηδικό κοινοβούλιο, απαιτώντας από την κυβέρνηση να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα. Σύντομα δημιούργησε ένα κίνημα νεανικών απεργιών για το κλίμα και πλέον στα 18, η Τούνμπεργκ είναι ένας από τους πιο γνωστούς περιβαλλοντικούς ακτιβιστές στον κόσμο. Έχει προταθεί για Νόμπελ Ειρήνης επί τρία χρόνια συνεχόμενα.

Σε ένα συνοδευτικό σημείωμα στη Vogue Scandinavia, επεσήμανε τον ρόλο του fast fashion-τη μαζική παραγωγή φθηνών και μοντέρνων ενδυμάτων που διατηρούν χαμηλές τιμές μέσω της εργασιακής εκμετάλλευσης και κακής ποιότητας- μέσα σε μια κλιματική κρίση. Η ίδια είχε να αγοράσει κάτι καινούργιο εδώ και τρία χρόνια, ενώ το τελευταίο ρούχο που πήρε ήταν second hand.

«Πολλοί πιστεύουν ότι η βιομηχανία της μόδας αρχίζει να αναλαμβάνει τις ευθύνες της, ξοδεύοντας  αδιανόητα ποσά σε καμπάνιες που παρουσιάζονται ως« βιώσιμες »,« ηθικές »,« πράσινες »,« κλιματικά ουδέτερες »ή« δίκαιες »», έγραψε στο Twitter. «Αλλά ας είμαστε ξεκάθαροι: Αυτό δεν είναι σχεδόν τίποτα άλλο παρά greenwashing».

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το greenwashing είναι μια μορφή περιστροφής μάρκετινγκ στην οποία το πράσινο PR και το πράσινο μάρκετινγκ χρησιμοποιούνται παραπλανητικά για να πείσουν το κοινό ότι τα προϊόντα, οι στόχοι και οι πολιτικές ενός οργανισμού είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Το 2018, 2,31 δισεκατομμύρια τόνοι εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου προήλθαν από τη βιομηχανία της μόδας, αντιπροσωπεύοντας το 4% του παγκόσμιου συνόλου.

follow us on social media