Nitro magazine official logo
Αθλητισμός

Λιονέλ Μέσι, ένα εμπορικό φαινόμενο: Τεράστιες οικονομικές απώλειες για Μπαρτσελόνα – Μυθικά έσοδα για Παρί

Ο Λιονέλ Μέσι είναι επίσημα κάτοικος Παρισιού και ήδη η νέα του ομάδα έχει βγάλει σε μερικές ώρες τον πρώτο χρόνο του συμβολαίου του

Μέσι

Δεν έχουν περάσει ούτε 24 ώρες από την ουσιαστική ανακοίνωση της συμφωνίας του με την Παρί Σεν Ζερμέν και ήδη ο Λιονέλ Μέσι έχει γίνει αντικείμενο μάρκετινγκ, εμπορικότητας και οικονομικής ανάλυσης. Δεν προκύπτουν βέβαια στοιχεία που δεν τα γνωρίζαμε. Απλώς η επιβεβαίωση τους γίνεται με τρόπο που σίγουρα δεν τον φανταζόμασταν.

Ο Λιονέλ Μέσι συμφώνησε με την Παρί Σεν Ζερμέν για ένα ποσό περίπου στα 30-35 εκατομμύρια ευρώ, χώρια τα μπόνους που θα λάβει για κατάκτηση Τσάμπιονς Λιγκ και από εμπορικές συμφωνίες. Αν μείνουμε στο ποσό του συμβολαίου του, τότε θα δούμε πως η Παρί ουσιαστικά πήρε τον Μέσι δωρεάν. Όχι μόνο δεν έδωσε ευρώ για τη μεταγραφή του, αλλά δε θα χρειαστεί να νοιαστεί ιδιαίτερα για τον μισθό της πρώτης χρονιάς του συμβολαίου του.

Αυτό γιατί ήδη μέσα σε μερικές ώρες, ιδίως από την παρουσίαση του σήμερα το πρωί, η Παρί Σεν Ζερμέν έχει πουλήσει μέσω διαδικτύου 150.000 φανέλες, κάτι που σημαίνει ότι με 160 ευρώ τιμή για κάθε φανέλα, τα έσοδα ξεπερνούν τα 24 εκατομμύρια ευρώ. Κι αυτό συνέβη μέσα σε 7 λεπτά από την διάθεση της φανέλας σε online αγορά. Όσο διαβάζετε αυτό το κείμενο, διόλου απίθανο το ποσό να έχει πιάσει ήδη τα 30 εκατομμύρια ευρώ!

Τι πάει να κάνει ο Λιονέλ Μέσι στην Παρί Σεν Ζερμέν;

Την ίδια στιγμή, στη Μπαρτσελόνα μετράνε απώλειες. Μπορεί να γλύτωσαν τα 30 εκατομμύρια που θα έδιναν στον Μέσι αν έμενε και να έχουν κάπως φτιάξει το πρόβλημα που υπήρχε με τον κανονισμό της La Liga για το 70% των μισθών να αποτελεί το μπάτζετ της ομάδας, από την άλλη όμως φεύγουν πελάτες ή κάνουν νέες οικονομικές συμφωνίες. Προς τα κάτω.

Η Marca, η πρώτη εφημερίδα που έκανε γνωστό το τέλος του Λιονέλ Μέσι από τη Μπαρτσελόνα, δημοσιεύει ένα report της Brand Finance σύμφωνα με το οποίο η αποχώρηση του Μέσι ρίχνει κατά 11% τη χρηματιστηριακή αξία της Μπαρτσελόνα και τη δυναμική του brand. Αυτό συνίσταται σε μια μείωση εσόδων κατά 137 εκατομμύρια ευρώ για το brand και σε μια απώλεια περί τα 77 εκατομμύρια ευρώ από τις πωλήσεις της φανέλας του Αργεντινού σε ετήσια βάση.

Για μια ομάδα που χρωστάει συνολικά πάνω από 1.5 δισεκατομμύρια ευρώ, μια απώλεια πάνω από τα 200 εκατομμύρια, είναι εικόνα χρεωκοπίας. Ας όψεται όμως το ισπανικό κράτος, ας όψονται τα τραπεζικά funds που θα χρηματοδοτήσουν τη Μπαρτσελόνα ή τη Ρεάλ για να συνεχίσουν να ξοδεύουν αλόγιστα!

follow us on social media