Nitro magazine official logo
Wellbeing/Fitness

HIIT Workout: Τα 4 δευτερόλεπτα που θα σου αυξήσουν τη μυική δύναμη

Μια νέα έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν, δείχνει ότι αρκούν 4 δευτερόλεπτα μέγιστης έντασης HIIT Workout για να προσφέρουν αύξηση δύναμης και μάζας στον οργανισμό

gimnastiki hiit

Η σχέση του ανθρώπου με τη γυμναστική σε επίπεδο ανάλυσης και επιστημονικής προσέγγισης, βρίσκεται στο κορυφαίο επίπεδο που έχει βρεθεί. Ο ανθρώπινος οργανισμός, οι μυς και η μάζα, η επεξεργασία του λίπους, είναι πια πολύ γνωστά και οικεία, ακόμα και σε ανθρώπους που δεν το έχουν σπουδάσει, αλλά το εφαρμόζουν στη ζωή τους. Γι΄αυτό δε μας εκπλήσσει καθόλου που μια έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Τέξας απέδειξε ότι με 4 δευτερόλεπτα ύψιστης έντασης HIIT, μπορείς να πετύχεις αύξηση στη μυική μάζα σου και δη σε ένα διάστημα 2-3 μηνών.

Ο Έντουαρντ Κόιλ, καθηγητής κινησιολογίας και φυσικής αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας, ηγήθηκε μιας έρευνας στην οποία 11 άνθρωποι που είναι δραστήριοι και γυμνάζονται, υποβλήθηκαν στο εξής πείραμα: για 8 εβδομάδες έκαναν 4 δευτερόλεπτα άσκησης σε ένα ποδήλατο και το επαναλαμβάναν για 30 φορές, με 15 δευτερόλεπτα διάλειμμα μεταξύ των σετ. Αυτό το session HIIT workout το έκαναν τρεις φορές την εβδομάδα για σχεδόν 2 μήνες. Σε αυτό το διάστημα δεν έκαναν κανενός άλλου είδους άσκηση. Στο πέρας αυτών των μηνών, είχαν γυμναστεί συνολικά 48 λεπτά και είχαν αυξήσει κατά 13% την αεροβική τους αντοχή και κατά 17% τη μυική τους δύναμη, το οποίο αποτυπώθηκε στα βατ που παρήγαγαν όσο έκαναν πετάλι!

Κοιλιακοί: Θες να τους δεις σύντομα; Κάνε αυτό το 5λεπτο πρόγραμμα κάθε μέρα

Για να τεθεί πιο απλά, με 48 λεπτά σε 2 μήνες, 11 άντρες και γυναίκες με καλή ευεξία, αύξησαν τόσο πολύ τη μυική τους δύναμη. Φανταστείτε τι θα μπορούσε να επιτευχθεί δηλαδή μέσα σε 6 μήνες ή ένα χρόνο, αλλάζοντας το είδος της άσκησης, το μέγεθος της έντασης ή αυξάνοντας για 2-3 δευτερόλεπτα τον χρόνο. Και να σκεφτεί κανείς ότι στην πρώτη φάση της έρευνας, ο Κόιλ έβαλε φοιτητές να κάνουν αυτά τα 4 δευτερόλεπτα επί 5 φορές κάθε μία ώρα για 8 ώρες. Αυτό που είδε την επόμενη ημέρα, ήταν μια καλύτερη απόκριση στη μεταβολική λειτουργία με το λίπος.

Ο λόγος που ο Κόιλ και η ομάδα του κατέληξαν σε αυτά τα 4 δευτερόλεπτα, είναι ότι αποτελούν το ιδανικό χρονικό διάστημα, ώστε στο τέλος του workout να μη νιώθει κάποιος ότι κουράστηκε κι ότι δε θέλει να ξανακάνει γυμναστική.

Ο Κόιλ φροντίζει να τονίσει στην έρευνα που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο στο Medicine & Science in Sports & Exercise ότι αυτά τα 4 δευτερόλεπτα δε θα είναι αρκετά, εάν το άτομο κάθεται όλη την υπόλοιπη ημέρα και δεν περπατάει ή δεν κάνει τρέξιμο. Θέλει μια μεγαλύτερη δραστηριότητα, ειδάλλως πάλι θα εμφανιστούν μεταβολικά προβλήματα.

* Φωτογραφία: Pexels/Li Sun

follow us on social media