Nitro magazine official logo
TV

Ο καταποντισμός των reality: Το μήνυμα των τηλεθεατών προς την τηλεόραση

Η επιστροφή των Άγριων Μελισσών έφερε σε δύσκολη θέση το GNTM 4 και φαίνεται πως τα reality φέτος θα τραβήξουν μεγάλα ζόρια

reality

Ήταν η στιγμή που περίμεναν όλοι για να δουν πως θα διανεμηθεί το τηλεοπτικό κοινό. Ο ALPHA και το MEGA είχαν ρίξει τα δυνατά τους χαρτιά από νωρίς για να προλάβουν να χτίσουν μια σχέση με το κοινό πριν εμφανιστούν οι Άγριες Μέλισσες. Ο Σασμός και η Γη Της Ελιάς πέτυχαν τον στόχο και μέχρι να επιστρέψει η σειρά του ΑΝΤ1, είχαν καπαρώσει τις πρώτες θέσεις στην τηλεθέαση με ποσοστά άνω του 20% σε γενικό και δυναμικό.

Κι ύστερα ήρθαν οι Μέλισσες. Μόνο που η άφιξη τους δεν άλλαξε κάτι ως προς τον ανταγωνισμό στη μυθοπλασία. Όχι φυσικά για τον Σασμό και τη Γη Της Ελιάς, αφού προβάλλονται μία ώρα νωρίτερα.

Αυτό που διακρίνεται, έστω απ΄αυτό το πρώτο μικρό δείγμα, είναι πως η μυθοπλασία έχει κερδίσει το κοινό και το έχει πάρει από τα reality. Κι αν το Game of Chefs ή το Top Chef δεν έχουν κανένα τρομερό τηλεοπτικό κεφάλαιο και σύντομα θα ξεχαστούν, δεν ισχύει το ίδιο για το Big Brother και ιδίως το GNTM.

Η τηλεθέαση του δημοφιλούς reality στο STAR ήταν χθες η χαμηλότερη που έχει σημειώσει σε αυτές τις 4 σεζόν προβολής του. Μόλις 12,4% στο γενικό και ένα απλώς νορμάλ 18,5% στο δυναμικό. Το GNTM, όπως και το MasterChef στο δεύτερο μισό της κάθε σεζόν, ποντάρουν στο δυναμικό κοινό και συνήθως εκεί συγκεντρώνουν ποσοστά άνω του 22%.

Καθώς το GNTM προβάλλεται από τις 9 μέχρι περίπου τις 12 το βράδυ, βρίσκει απέναντι του όλες τις σειρές και ηττάται σε κάθε αναμέτρηση, ακόμα και πριν επιστρέψουν οι Άγριες Μέλισσες. Εξίσου ενδιαφέρον θα έχει και η αναμέτρηση της σειράς του ΑΝΤ1 με το Bachelor, που προβάλλεται την ίδια ώρα και δύσκολα δε θα γίνει εύκολη λεία για τις Μέλισσες.

Ως προς τα δύο μαγειρικά σόου, το μεν Game of Chefs δεν ξεπέρασε το 8,2%, ενώ το reality του ΣΚΑΪ, το Top Chef, καταποντίστηκε στο 2,3% και 3,8% στις δύο βασικές κατηγορίες κοινού.

Εξίσου χαρακτηριστική και η κατάσταση στην late night ζώνη. Εκεί όπου ο Γρηγόρης Αρναούτογλου με το 2Night Show έκανε χθες 19 και 21% αντίστοιχα σε γενικό και δυναμικό κοινό, ενώ το Big Brother βρέθηκε στο 10,5 και 11,3%.

Ψυχαγωγία και reality πέφτουν διαρκώς

Αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό μήνυμα που δίνει η τηλεοπτική σεζόν και αναμένεται να το δείξει ακόμα περισσότερο στην πορεία, ιδίως στο δεύτερο μισό, όταν και θα υπάρχουν δύο πολύ δυνατά reality, το MasterChef και το Survivor. Εκεί το δείγμα θα είναι πιο ξεκάθαρο.

Το δεύτερο μήνυμα των τηλεθεατών το συναντά κανείς στην πρωινή ζώνη, στην ψυχαγωγία, στο 10:00-13:00. Εκεί όπου η Δανάη Μπάρκα είχε μέχρι στιγμής καταγράψει τις περισσότερες πρωτιές, αλλά πλέον τα νούμερα είναι πτωτικά και χαμηλά για όλους, με τις θέσεις να εναλλάσσονται.

Πρωινό, Super Κατερίνα, Πάμε Δανάη είναι οι τρεις εκπομπές που προπορεύονται στην ψυχαγωγία στο δυναμικό, χωρίς να υπερβαίνουν το 13-14%. Το δε Love It στον ΣΚΑΪ και το Ποιος Είναι Πρωινιάτικα στο Open, κινούνται μεταξύ του 4 και 7%. Για την εκπομπή της Μαλέσκου μάλιστα, το ποσοστό της ήταν χαμηλότερο χθες που η εκπομπή ξεκίνησε μισή ώρα νωρίτερα, με στόχο να πάρει το καλό lead από τους Αταίριαστους.

Οι Αταίριαστοι είναι αυτοί που κερδίζουν και φέτος το στοίχημα, με τα ποσοστά τους στο δυναμικό να είναι κοντά στο 12-13%, όπως και τις προηγούμενες σεζόν, αλλά στο γενικό ξεπερνούν το 20%. Χθες για παράδειγμα, είχαν 24,6%, δηλαδή 11 μονάδες πάνω από τις ψυχαγωγικές. Και σαν να μην έφτανα οι Αταίριαστοι, ξεπετάχτηκε και η εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» που παίρνει ένα ποσοστό 7-11% στα δύο κοινά.

Αυτό είναι το δεύτερο μήνυμα. Το κοινό θέλει περισσότερο info το πρωί και λιγότερο entertainment. Ιδίως όταν οι επιλογές του είναι εκπομπές που παρουσιάζουν κορεσμό. Αυτό το βλέπει κανείς και στα μέτρια νούμερα που κάνουν το μεσημέρι ο Μουτσινάς και η Ελένη Μενεγάκη, με το Ρουκ Ζουκ να τους κερδίζει συχνά και το Shopping Star επίσης να βρίσκεται πολλές φορές ψηλότερα.

Αυτό το δεύτερο μήνυμα δεν είναι ακόμα τόσο στέρεο και θα χρειαστεί να περάσουν κάποιες εβδομάδες για να επιβεβαιωθεί ή να θεωρηθεί αβάσιμο, αλλά σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές ότι η εποχή των reality βρίσκεται σε καθοδική πορεία και οι σειρές, αν και δεν είναι κάτι το σπουδαίο ή κάτι περισσότερο από σαπουνόπερες made in Greece, ζουν ξανά μια περίοδο άνθισης.

follow us on social media