Nitro magazine official logo
Tech/Gaming

Mark Zuckerberg, η απολογία των 1.316 λέξεων: «Είναι ψέμα ότι προτάσσουμε τα κέρδη έναντι της ασφάλειας»

Ο Mark Zuckerberg θέλησε να απευθυνθεί στο κοινό του Facebook μετά από την πτώση της πλατφόρμας και απάντησε σε όσους τον κατηγορούν για πρόταξη του κέρδους

Mark Zuckerberg

Μετά από ένα 24ωρο στο οποίο γινόταν damage control από τις 6-7 ώρες της πτώσης, ο Mark Zuckerberg απευθύνθηκε στο κοινό του Facebook για όσα συνέβησαν και όσα ακούστηκαν σε αυτό το διάστημα. Περισσότερο απ΄όλα, ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας αναφέρθηκε στις κατηγορίες που ακούγονται διαρκώς πως η εταιρεία έχει βάλει την κερδοφορία πάνω απ΄όλα και αδιαφορεί για την ασφάλεια των χρηστών.

Σε ένα στάτους 1.316 λέξεων, ο Mark Zuckerberg αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε κινήσεις που έχει κάνει η Facebook, που αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει καμία βάση στις κατηγορίες.

«Γεια σε όλους. Η εβδομάδα ξεκίνησε με έναν πολύ παράξενο τρόπο και θέλω να μοιραστώ κάποιες σκέψεις μου μαζί σας. Πρώτα απ΄όλα να πω πως το SEV που έριξε χθες όλες μας τις υπηρεσίες, ήταν το χειρότερο που έχουμε αντιμετωπίσει εδώ και πολλά χρόνια. Περάσαμε το τελευταίο 24ωρο αναζητώντας τρόπους να θωρακιστούμε απέναντι σε τέτοια αποτυχία του συστήματος.

Ήταν και μια υπενθύμιση αυτό για το πόσο μετράει για τους ανθρώπους η δουλειά μας. Η μεγαλύτερη ανησυχία σε τέτοια πτώση συστήματος, δεν είναι το πόσοι άνθρωποι μεταφέρθηκαν σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες ή πόσα λεφτά χάσαμε. Είναι το πόσο σημαντική είναι η πλατφόρμα μας για τους ανθρώπους ώστε να επικοινωνούν με τους αγαπημένους τους, να προωθήσουν τις δουλειές τους ή να στηρίξουν την κοινότητα τους.

Δεύτερον, τώρα που τελείωσε η απολογία, θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτό το δημόσιο ντιμπέιτ που βρισκόμαστε. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί από εσάς θα δυσκολευτήκατε να διαβάσετε με τον τρόπο που καλύφθηκε από τα μέσα η κατάσταση γιατί δεν ανταποκρίνεται στην εταιρεία που γνωρίζουμε. Μας ενδιαφέρουν βαθιά ζητήματα όπως η ασφάλεια, το wellbeing και η πνευματική υγεία.

Είναι δύσκολο να βλέπεις ρεπορτάζ που παρουσιάζουν εσφαλμένα τη δουλειά και τα κίνητρά μας Στο βασικότερο επίπεδο πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς απλώς δεν αναγνωρίζουν αυτή την ψευδή εικόνα της εταιρείας που σκιαγραφείται. Στην καρδιά των κατηγοριών υπάρχει η ιδέα ότι προτάσσουμε τα κέρδη της ασφάλειας. Αυτό απλώς δεν είναι αληθές. Επί παραδείγματι αμφισβητήθηκε η κίνηση που κάναμε με την αλλαγή των Meaningful Social Interactions στο News Feed.

Η απάντηση του Zuckerberg στα περί αδιαφορίας για την έρευνα με τα ανήλικα κορίτσια

Μ’ αυτή την αλλαγή εμφανίζονταν λιγότερα viral βίντεο και περισσότερο υλικό από φίλους και συγγενείς μολονότι γνωρίζαμε ότι αυτό θα σημαίνει λιγότερο χρόνο παραμονής στο Facebook. Αλλά η έρευνα μας έδειξε ότι αυτό ήταν το σωστό να κάνουμε για την ασφάλεια των πολιτών. Είναι αυτό κάτι που θα έκανε μια εταιρεία που επικεντρώνεται περισσότερο στα κέρδη;

Η ιδέα ότι προωθούμε περιεχόμενο που εκνευρίζει τους ανθρώπους και το κάνουμε για το κέρδος, είναι παράλογη. Δε γνωρίζω καμία τεχνολογική εταιρεία που ξεκινάει να φτιάχνει προϊόντα ή υπηρεσίες που κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν οργή ή στενοχώρια. Η ηθική μας, η δουλειά μας και η πρωτοβουλία για νέα προϊόντα, δείχνει προς την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση».

Από τις αποκαλύψεις της Haugen και μετά, έχουν γραφτεί πολλά για την Facebook και τις πλατφόρμες της και ο Mark Zuckerberg θέλησε να εστιάσει σε αυτά. Οι αιτιάσεις εντάθηκαν όταν ο Zuckerberg επέλεξε να ποστάρει ένα βίντεο που κάνει ιστιοπλοΐα, αντί να σχολιάσει το ζήτημα, αναφέρει το The Verge.

Έπρεπε να πέσει το Facebook για να απαντήσει. Ο Zuckerberg ανέλυσε την στρατηγική και το πλάνο της εταιρείας του για να παρέχεται ένα ασφαλές περιβάλλον στα ανήλικα και εξέφρασε την περηφάνια του για τη δουλειά που έχει γίνει.

Απ΄όλα όσα όμως έχουν δημοσιευτεί, θέλω  να εστιάσω στα ζητήματα που εγείρονται γύρω από τη δουλειά μας με τα παιδιά. Έχω περάσει πολύ χρόνο σκεπτόμενος την εμπειρία που θα ήθελα εγώ να έχουν τα παιδιά μου και άλλοι γονείς στην πλατφόρμα και γι΄αυτό τα πάντα στήνονται με βάση την ασφάλεια και το καλό των παιδιών.

Η πραγματικότητα είναι πως τα νέα παιδιά χρησιμοποιούν πολύ την τεχνολογία. Σκεφτείτε πόσα ανήλικα έχουν κινητά. Αντί να το αγνοούν, οι εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει να δημιουργούν εμπειρίες που καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών και τα προστατεύουν. Ένα καλό παράδειγμα είναι το Messenger Kids που όλοι συμφωνούν ότι είναι το ασφαλέστερο σε σχέση και με τις εναλλακτικές.

Όταν πρόκειται για την ψυχική υγεία και το wellbeing των νέων ανθρώπων, κάθε αρνητική εμπειρία είναι ζήτημα για εμάς. Είναι τρομερά λυπηρό να σκέφτομαι ότι ένα παιδί σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, θα αναζητήσει παρηγοριά στην πλατφόρμα και η εμπειρία του θα είναι άσχημη. Έχουμε δουλέψει πολλά χρόνια σε καινοτόμες προσπάθειες για να εξασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι θα περνάνε καλά εδώ και είμαι περήφανος για τη δουλειά που κάνουμε».

follow us on social media