Nitro magazine official logo
Ταξίδια/Διακοπές

Ξενοδοχεία με κάψουλες: Σε τι διαφέρουν και γιατί η πανδημία αύξησε την ζήτηση τους

Τα λεγόμενα ξενοδοχεία με κάψουλες, μια επιχείρηση ιαπωνικής προέλευσης, έχουν εισαχθεί από κάποιες εταιρείες στην Ευρώπη και η ζήτηση τους έχει αυξηθεί μετά από τον κορονοϊό

ξενοδοχείο με κάψουλες

Μοιάζουν περισσότερο με διαστημόπλοια παρά με ξενοδοχεία. Με λευκούς τοίχους, φώτα νέον, περίεργα αρχιτεκτονικά σχήματα στους τοίχους και δωμάτια σε σχήμα κάψουλας διαστάσεων δύο μέτρων και μήκους ενός μέτρου, σίγουρα δεν είναι το ονειρικό ξενοδοχείο.

Τα λεγόμενα ξενοδοχεία με κάψουλες, μια επιχείρηση ιαπωνικής προέλευσης, έχουν εισαχθεί από κάποιες εταιρείες στην Ευρώπη. Η ρύθμιση και ο κανονισμός αυτών των εγκαταστάσεων, όμως, σε ορισμένες κοινότητες είναι σχεδόν ανύπαρκτος και σε άλλες προσφέρει περισσότερες αμφιβολίες παρά βεβαιότητα για τη νομιμότητά τους, κάτι που περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

Οι εμπειρογνώμονες στην Ισπανία, για παράδειγμα, επιμένουν ότι δεν μπορούν να ονομαστούν ξενοδοχεία με κάψουλες. Σύμφωνα με την ισπανική νομοθεσία μπορούν να χαρακτηριστούν μόνο ως ξενώνες, καθώς δεν έχουν ξεχωριστά δωμάτια ή μπάνια. Ωστόσο, τους λείπουν  πολλά άλλα πράγματα που έχουν οι ξενώνες, αφού πολλοί δεν έχουν μπάνιο, θέα ή ντουλάπες.

Στο Μπιλμπάο, το καλοκαίρι του 2019, άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο με κάψουλες, και σήμερα, ένα βράδυ σε αυτό κοστίζει 27 ευρώ σε μία κάψουλα και 38 σε διπλή. Ο Iñaki Zabala, προωθητής του φουτουριστικού ξενοδοχείου, Optimi Rooms, διαβεβαιώνει ότι οι καμπίνες του είναι μεγαλύτερες από τις συνηθισμένες  στην Ιαπωνία.

Όχι μόνο τα έχουν διευρύνει ώστε να ταιριάζουν στην ισπανική αγορά και τις δυτικές μετρήσεις, αλλά να προσπαθούν να προσελκύσουν εκείνους που πιστεύουν ότι είναι πολύ στενοί για να κοιμηθεί κανείς.

Το πρόβλημα στην Ιαπωνία έκανε την αγορά να αναζητήσει λύσεις. Πάνω από εννέα εκατομμύρια άνθρωποι ζουν μόνο στο Τόκιο, χωρίς να υπολογίζονται όσοι ταξιδεύουν στην πόλη καθημερινά για να εργαστούν. Αυτός ο παράγοντας, μαζί με τις υψηλές τιμές των ξενοδοχείων, οδήγησαν στη γέννηση αυτών των καταλυμάτων, τα οποία είναι πιο προσιτά από τα τυπικά δωμάτια. Η επιχείρηση επεκτάθηκε σε όλη τη χώρα, και βρίσκεται κοντά στους σταθμούς του μετρό και των τρένων.

Το πρώτο ξενοδοχείο με κάψουλες σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Kisho Kurokawa στην εύπορη περιοχή Ginza του Τόκιο. Η πρόθεσή του ήταν να μπορέσει να φιλοξενήσει τους εργαζόμενους που περνούν την εβδομάδα στην πόλη. Τώρα μετρά περισσότερα από 300 καταστήματα στη χώρα και στεγάζει επίσης ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.

Πού υπάρχουν ξενοδοχεία με κάψουλες

Προσπάθησαν να επεκταθούν στην Ισπανία, ανοίγοντας ένα πριν από 2 χρόνια στην Βαρκελώνη, το οποίο έκλεισε. Η πανδημία, ωστόσο, συνέβαλε στην αύξηση της ζήτησής τους και έτσι πρόκειται να ανοίξουν δύο στη Μαδρίτη και πριν από σχεδόν πέντε μήνες εγκαινιάστηκε ένα στα Κανάρια Νησιά. Σε χώρες όπως το Μεξικό και την Κολομβία έχουν επίσης ανοίξει κάποια και οι ιδιοκτήτες τους επιβεβαιώνουν ότι είναι ήδη κερδοφόρα.

Απέναντι από τον Ατλαντικό, στην Πόλη του Μεξικού, ο José Martín άνοιξε τρία ξενοδοχεία με κάψουλα τα τελευταία χρόνια. Δύο στο αεροδρόμιο και ένα στην καρδιά της πρωτεύουσας. «Η επιχείρηση προσπαθεί να είναι πολύ απλή, αφού οι ταξιδιώτες συνήθως φτάνουν κουρασμένοι και συχνά με πολύ λίγο χρόνο για ξεκούραση. Η ιδέα είναι να παρέχουμε τα βασικά για μια ασφαλή ξεκούραση », λέει.

Στην Κολομβία, η εταιρεία Caps Future Rooms άνοιξε το πρώτο ξενοδοχείο στη Μπογκοτά τον Σεπτέμβριο με την ίδια ιδέα χαμηλού κόστους. Μετά από μια πανδημία, οι άνθρωποι πλέον ενδιαφέρονται περισσότερο να κοιμούνται σε μίνι δωμάτια. Οι θάλαμοι μπορούν να απολυμανθούν εύκολα, ο αέρας φιλτράρεται και χάρη σε μια συρόμενη γυάλινη πόρτα, το άτομο είναι εντελώς απομονωμένο, οπότε αποφεύγει και τον κίνδυνο να κολλήσει κάτι.

«Τώρα οι άνθρωποι ψάχνουν εμπειρίες, θέλουν να ζήσουν πράγματα για να τους πουν και να τις ανεβάσουν στα κοινωνικά δίκτυα», υποστηρίζει ο Eduardo Irastorza, καθηγητής στο OBS Business School, για τον οποίο στην Ισπανία «οι άνθρωποι θέλουν να κοιμούνται σε κάψουλες για να ζήσουν μια πρωτότυπη εμπειρία, όχι από ανάγκη ».

 

 

follow us on social media