Nitro magazine official logo
Περιβάλλον

Jian Mu: Ένας ουρανοξύστης νέα γενιάς με κάθετη φάρμα – Μπορεί να ταΐσει 40.000 ανθρώπους

Το όνομα του πύργου προέρχεται από το αρχαίο μυθικό σύμβολο της Κίνας του «δεντρού jian mu » που «συνδέει τον ουρανό και τη γη».

Jian Mu

H φύση μπορεί να μπει στον σχεδιασμό κτιρίων και να αποτελεί γνώμονα για την κατασκευή νέων πρωτοποριακών οικισμών. Η έμπνευση του γραφείου design και καινοτομίας, Carlo Ratti Associati, μας δείχνει το πώς, δείχνοντάς μας το μέλλον των ουρανοξυστών. Θα επιτρέπουν στους ενοίκους του να καλλιεργούν, να αγοράζουν και να καταναλώνουν φρέσκα λαχανικά και φρούτα απευθείας μέσα από αυτόν, δημιουργώντας έτσι μια «πράσινη» πόλη.

Τα σχέδια δείχνουν ένα πύργο, που ονομάζεται Jian Mu και στην πρόσοψή του έχει ένα κατακόρυφο υδροπονικό κήπο. Βρίσκεται στην Σεντσέν και σχεδιάστηκε για έναν διεθνή διαγωνισμό που διοργάνωσε η κινεζική αλυσίδα σουπερμάρκετ Wumart.

Ο ουρανοξύστης ύψους 218 μέτρων έχει χώρο 10.000 τετραγωνικών μέτρων στην πρόσοψή του προς καλλιέργεια. Η κάθετη υδροπονική φάρμα μπορεί να παράγει περίπου 270.000 κιλά τροφής ετησίως, αρκετά για να ταΐσει περίπου 40.000 ανθρώπους ετησίως.

Ο πύργος Jian Mu δημιουργεί μια αυτοσυντηρούμενη αλυσίδα εφοδιασμού τροφίμων, που περιλαμβάνει την καλλιέργεια, τη συγκομιδή, την πώληση και την κατανάλωση των προϊόντων, όλα μέσα στο ίδιο κτίριο, στο οποίο θα βρίσκονται γραφεία και ένα σουπερμάρκετ.

Σε συνεργασία με τη ZERO, ιταλική εταιρεία που ειδικεύεται σε καινοτόμες προσεγγίσεις στη γεωργία, η βιώσιμη φάρμα του πύργου μπορεί να παράγει τα πάντα, από χόρτα για σαλάτες μέχρι φρούτα και αρωματικά βότανα.

Οι βεράντες περιλαμβάνουν επίσης μια μεγάλη ποικιλία χλωρίδας, όπως νούφαρο, φτέρη και λίτσι, προωθώντας περαιτέρω τη βιοποικιλότητα.

Ένας «γεωπόνος» που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη είναι προγραμματισμένος να εκτελεί τις καθημερινές λειτουργίες του αγροκτήματος, τη διαχείριση της άρδευσης, των διατροφικών συνθηκών και άλλα θέματα.

Πώς μπορούν οι πόλεις να φτάσουν στο 0 τις εκπομπές άνθρακα

Από πού είναι εμπνευσμένο

Το όνομα του πύργου προέρχεται από το αρχαίο μυθικό σύμβολο της Κίνας του «δενδρού jian mu » που «συνδέει τον ουρανό και τη γη». Σύμφωνα με την παραδοσιακή πεποίθηση, ο ουρανός είναι στρογγυλός ενώ η γη τετράγωνη, και κατά συνέπεια, ο ουρανοξύστης μετέφρασε αυτή την πεποίθηση στην ορθογώνια βάση του που σταδιακά μεταμορφώνεται σε κυλινδρική καθώς ανεβαίνει προς τα πάνω.

Το πράσινο σε όλη την επιφάνεια του κτιρίου μειώνει την ηλιακή ακτινοβολία στους εσωτερικούς χώρους και προάγει τον φυσικό αερισμό, ενώ παράλληλα διατηρεί δροσερό το κτήριο. Οι κήποι της βεράντας ενσωματώνονται άψογα στους εσωτερικούς χώρους, συγχωνεύοντας το εξωτερικό με το εσωτερικό.

«Η αστική γεωργία μικρής κλίμακας υπάρχει σε πόλεις σε όλο τον κόσμο – από το Παρίσι στη Νέα Υόρκη μέχρι τη Σιγκαπούρη. Ο πύργος Jian Mu, ωστόσο, πηγαίνει στο επόμενο επίπεδο. Μια τέτοια προσέγγιση έχει τη δυνατότητα να παίξει σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό των μελλοντικών πόλεων, καθώς συμπεριλαμβάνει μια από τις πιο πιεστικές αρχιτεκτονικές προκλήσεις του σήμερα: Πώς να ενσωματώσετε την φύση στο σχεδιασμό κτιρίων», λέει ο Carlo Ratti, ιδρυτικός συνεργάτης του CRA και καθηγητής στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης.

Jian Mu

Το Jian Mu δεν είναι μόνο

Το σχέδιο είναι το τελευταίο επιτροπών στο Shenzhen με επικεφαλής διεθνείς αρχιτέκτονες. Τον Μάιο, το αειφόρο, μικτής χρήσης Shenzhen Terraces της MVRDV  ξεκίνησε να κατασκευάζεται , η  SANAA αποκάλυψε εικόνες του Ναυτικού Μουσείου Shenzhen και ο  Grimshaw αποκάλυψε ένα σχέδιο εμπνευσμένο από το δέντρο μάνγκο για το διεθνές αεροδρόμιο και τον κόμβο μεταφορών του Shenzhen.

Τόσο η Snøhetta όσο και η Sou Fujimoto Architects παρουσίασαν τις ανταγωνιστικές τους προτάσεις για ένα ορόσημο κατά μήκος της προκυμαίας του Shenzhen.

Η CRA αποκάλυψε σχέδια για ένα νέο μουσείο αφιερωμένο στην τεχνολογία ανθρακονημάτων στην Piacenza της Ιταλίας. Το MIT Senseable City Lab του Ratti παρουσίασε επίσης πρόσφατα το έργο Favelas 4D , επιδιώκοντας να δημιουργήσει ψηφιακά αντίγραφα των φαβέλων της Βραζιλίας.

follow us on social media