Nitro magazine official logo
TV

Τηλεόραση: Το μήνυμα της φετινής σεζόν δεν το λαμβάνουν όλοι – Στον ΣΚΑΪ επενδύουν ξανά στο trash

Τα νούμερα τηλεθέασης στο πρώτο τρίμηνο της σεζόν, δείχνουν πως η ελληνική τηλεόραση είναι σε ένα μεταιχμιακό στάδιο το οποίο πάει να ξεβράσει τα φτηνιάρικα ριάλιτι

τηλεόραση

Δεν είναι πια καθόλου βιαστικό το συμπέρασμα που βγαίνει απ΄αυτό το πρώτο τρίμηνο στην ελληνική τηλεόραση για τη φετινή σεζόν. Δεν είναι πια νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα. Είναι ξεκάθαρο πως το κοινό έχει αγκαλιάσει την ελληνική μυθοπλασία και έχει κουραστεί αφάνταστα με τα ριάλιτι και την επένδυση στο trash. Γιατί αυτό συμβαίνει συνήθως και φέτος ακόμα περισσότερο. Ακόμα και το GNTM που είχε ένα κάποιο επίπεδο, φέτος έχει ρίξει αρκετά τα στάνταρ.

Τίποτα φυσικά δεν είναι σαν το Big Brother και την εμμονή που δείχνουν διαρκώς στον ΣΚΑΪ με τα ριάλιτι που εκτροχιάζονται στα έγκατα του trash. Το Big Brother που δεν πιάνει πολλές φορές διψήφια νούμερα σε γενικό και δυναμικό, έκανε χθες 7.6%. Και ο μόνος λόγος για τον οποίο έχει απασχολήσει φέτος, περισσότερο την ίδια την τηλεόραση και λιγότερο το κοινό, αφορά στις σεξουαλικές περιπτύξεις της Ανχελίτα και τους Παναγιώτη Πέτσα, με επίκεντρο το βίντεο που λέγεται ότι διέρρευση από τεχνικούς και έχει φέρει μέχρι και ΕΔΕ στο κανάλι του Φαλήρου για την εξεύρεση των ενόχων.

Τα τελευταία χρόνια στον ΣΚΑΪ έχουν κάνει κάποιες επιλογές στη μυθοπλασία που δεν τους βγήκαν όσο θα ήθελαν. Κι αυτό τους οδήγησε σε μια τρόπον τινά αποστροφή. Έριξαν το βάρος τους στα ριάλιτι. Ήθελαν να ακολουθήσουν τη γραμμή του Star που το φθινόπωρο έστηνε όλο του το πρόγραμμα γύρω από το GNTM και το χειμώνα-άνοιξη γύρω από το MasterChef. Το αντίστοιχο ντουέτο στον ΣΚΑΪ ήθελαν να είναι το Big Brother και το Survivor.

Οι υπεύθυνοι στην τηλεόραση μοιάζουν να μην έχουν επαφή με την πραγματικότητα

Το πρώτο όμως, ούτε πέρσι ούτε φέτος έψησε ιδιαίτερα. Η ελληνική τηλεόραση μπορεί να είχε κάποτε άπλετο χώρο γι΄αυτό, αλλά τώρα πια δεν έχει. Το κοινό το «έφτυσε». Αντιθέτως, το περσινό Survivor έκανε πολύ υψηλά νούμερα, σε αντίθεση με τον 3ο κύκλο. Η εξήγηση όμως ήταν απλή: 7 μήνες καραντίνας δεν άφησαν πολλές επιλογές στο τηλεοπτικό κοινό. Αυτός ο παράγοντας δεν υπάρχει φέτος. Κι επειδή το γνωρίζουν και στην παραγωγή του ριάλιτι επιβίωσης, ψάχνουν τρόπους να θεμελιώσουν σε καλές βάσεις τον 5ο κύκλο.

Κυκλοφορούν από χθες ρεπορτάζ που θέλουν την παραγωγή να ρωτάει ανοιχτά τους άσημους υποψήφιους που περνάνε από οντισιόν, αν θα ήταν διατεθειμένοι να κάνουν σεξ μπροστά στην κάμερα. Αρκετοί ακούνε αυτή την ερώτηση και φεύγουν τρέχοντας, αναφέρουν διάφορες πηγές. Ίσως στην παραγωγή να θεώρησαν πως επειδή πέρσι υπήρξε αρκετή σπέκουλα για σεξουαλικές περιπτύξεις, αυτό είναι το εχέγγυο της επιτυχίας για τον 5ο κύκλο. Τώρα το ποιο brand θα θέλει να διαφημιστεί σε ένα ριάλιτι που μπορεί να αγγίζει την περιοχή του soft porn, ένας θεός ξέρει. Το Big Brother που το έκανε, χαντακώθηκε αρκετά και απ΄αυτό.

Το ερώτημα επομένως είναι γιατί στον ΣΚΑΪ επιμένουν σε αυτά τα προγράμματα; Γιατί δεν διαβάζουν το μήνυμα που στέλνει το κοινό στην τηλεόραση; Ναι, υπάρχει η πρόθεση να επενδύσουν σε μια σειρά που την παραγωγή της έχει αναλάβει η Acun Medya. Πόσο διατεθειμένοι είναι να την στηρίξουν; Γιατί για ένα κανάλι που είναι συνυφασμένο πια με το ριάλιτι, που έχει ταυτιστεί με Power of Love, My Style Rocks, Big Brother και Survivor, το κοινό δεν έχει εμπιστοσύνη να του δώσει τηλεθέαση για τη μυθοπλασία. Ιδίως όταν τα μερίδια μοιάζουν να έχουν μοιραστεί για φέτος.

Τι τηλεθέαση έχουν τα κανάλια ως τώρα

Alpha, ΑΝΤ1 και Mega βρίσκονται στις 3 πρώτες θέσεις της τηλεθέασης των καναλιών φέτος και εναλλάσσονται καθημερινά. Στον Alpha έχουν τον Σασμό και τη Μουρμούρα, έχουν την Ηλιάνα Παπαγεωργίου ανεβασμένη στο νέο κόνσεπτ φέτος, έχουν τη σταθερή αξία του Deal, αλλά κι εκείνοι γεύτηκαν την αποτυχία του Bachelor 2 που καταρρέει σε τηλεθέαση.

Στον ΑΝΤ1 πίστευαν ότι θα έχουν τις Άγριες Μέλισσες, αλλά στην 3η τους σεζόν και με καθυστερημένη έναρξη, η σειρά δεν τραβάει το ίδιο. Έχουν όμως το Ρουκ Ζουκ, τους Αρβύλα και τον Αρναούτογλου να τους φέρνουν πρωτιές, ενώ το Πρωινό το παλεύει αρκετά. Πεσμένα νούμερα έχει φέτος το Καλημέρα Ελλάδα πάντως.

Στο Mega, το κανάλι που έχει βγει κερδισμένο περισσότερο απ΄όλα, έχουν τη Γη Της Ελιάς, την πρωινή ενημέρωση με Χασαπόπουλο-Βούλγαρη, την εκπομπή της Μελέτη και τη Δανάη Μπάρκα, ενώ η Ελένη Μενεγάκη είναι σε χαμηλές πτήσεις, κάτι όμως που ελάχιστα νοιάζει, αφού ακόμα και 5% να έκανε, πάλι λεφτά θα έφερνε.

Το Star βρίσκεται συνήθως 4ο στο συνολικό μερίδιο, κυρίως χάρη στη Ζήνα Κουτσελίνη και την απογευματινή ζώνη με Shopping Star και Τροχό Της Τύχης.

Απέναντι στα παραπάνω, στον ΣΚΑΪ έχουν να αντιτάξουν ένα μερίδιο 7.9% που σημειώθηκε την Πέμπτη, με τους Αταίριαστους να κρατάνε ψηλά τη σημαία και το Καλό Μεσημεράκι να είναι ένας πόλος, αν και αρκετά πεσμένο φέτος. Το Love It, το Top Chef, το Big Brother και το Κάτι Ξαναψήνεται είναι κάτω από το ψυχολόγικό όριο του 10%, με τα δύο πρώτα να υπερβαίνουν με ζόρι το 5%.

Είναι ξεκάθαρο το μήνυμα προς την τηλεόραση. Όχι άλλη υποτίμηση, όχι άλλη τρασίλα. Αυτοί που έχουν τη διάθεση να το ακούσουν και να κάνου τις κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, είναι οι κερδισμένοι. Όσοι επιλέγουν να ακολουθούν ένα μονοπάτι παρωχημένο πια, θα βλέπουν την καθίζηση και θα ελπίζουν πως ένα Survivor θα τους αλλάξει όλη την τηλεοπτική μοίρα.

Ας ελπίσουμε πως και στο δεύτερο μισό της σεζόν, το κοινό θα γυρίσει την πλάτη στα φτηνά τεχνάσματα και θα υποστηρίζει ως το τέλος τις σειρές και τις καλές παραγωγές.

follow us on social media