Nitro magazine official logo
Opinion

Ιωάννα Τούνη: Πώς η άποψη του μέσου τουρίστα οδήγησε σε ακραία μηνύματα μίσους

Η Ιωάννα Τούνη εξέφρασε την άποψη που έχει ο κάθε τουρίστας όταν πηγαίνει διακοπές, και ως αντάλλαγμα πήρε κακεντρεχείς «ευχές» στα social media. Γιατί κάτι που όλοι θα έχουν ακούσει και πει, όμως, πρέπει να οδηγήσει σε κοινωνική κατακραυγή;

Ιωάννα Τούνη

Για ακόμα μια φορά ξεσπά εθνική διαμάχη μετά από μια δήλωση της Ιωάννας Τούνη. Ακόμα μια φορά το διαδικτυακό bullying παίρνει τεράστιες διαστάσεις. Η αλήθεια είναι ότι όταν έχεις κερδίσει τόσο μεγάλη αναγνωσιμότητα, οι δηλώσεις σου πρέπει να φιλτράρονται διπλά (για να αποφευχθούν τέτοιες καταστάσεις) αλλά στην πραγματικότητα αυτό που είπε η Ιωάννα ήταν η μέση σκέψη ενός Έλληνα και ξένου τουρίστα.

Όλα ξεκίνησαν μετά από μια ανάρτηση στο Instagram, στην οποία έγραφε ότι δεν μπορούσαν να βρουν ανοιχτή ταβέρνα στους Παξούς το μεσημέρι…για να φάνε. Αυτό που προκάλεσε αντιδράσεις ήταν το σχόλιο: «Δεν θέλουν να δουλέψουν». Από τη μία πλευρά καταλαβαίνουμε το προσωπικό στην εστίαση, που ακόμα και με 45 βαθμούς έξω πρέπει να είναι απίκο για να σου σερβίρει τον καφέ στην παραλία, αλλά από την άλλη υπάρχει και η νοοτροπία του τουρίστα, ο οποίος θέλει να περάσει τις διακοπές του γεμάτη ανέσεις, και δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι υπάρχει.

Αυτό που έκανε και η Ιωάννα Τούνη ήταν να αναπαράγει μια άποψη που όλοι θα ακούσουμε σε ένα εστιατόριο ή σε μια καφετέρια, όταν ο σερβιτόρος δεν θα μας φέρει το πιάτο που παραγγείλαμε στην ώρα του. Μπορεί κάποιοι να μην το εκφράζουν, αλλά θα έχουν σκεφτεί ότι το σέρβις ήταν κακό και αγενές ή ότι τα πιάτα σερβιρίστηκαν κρύα. Από πίσω μπορεί να κρύβονται πολλοί παράγοντες που συνέβαλαν. Το προσωπικό της εστίασης δεν είναι εκεί για να σε υπηρετήσει, είναι άνθρωποι και μπορούν να κάνουν λάθη, ειδικά όταν βρίσκονται στο πόδι καθ’όλη την βάρδιά τους. Μπορεί όταν θα τους πετύχουμε εμείς να έχουν εκατό προβλήματα -οικονομικά, οικογενειακά κ.α- στο κεφάλι τους, να πονάνε σωματικά ή το οτιδήποτε. Δεν υπάρχει λόγος, λοιπόν, κανένας πελάτης να το παίζει αφέντης τους.

Δε φωνάζουν στο γκαρσόνι, ανόητε!

Στην τελική υπάρχουν τόσες τουριστικές σχολές που σου μαθαίνουν πώς να συμπεριφέρεσαι σε έναν πελάτη. Πιστεύετε στην πραγματικότητα ότι ο σερβιτόρος θέλει να σας κρατήσει ανικανοποίητους, να τα «ακούσει» και να πάρει κακή κριτική το μαγαζί; Η συμπεριφορά των πελατών απέναντι στο γκαρσόνι, ωστόσο, είναι ένα άλλο θέμα. Αυτό που είναι σημαντικό να κρατήσουμε είναι ότι και απλοί άνθρωποι, που δεν κουβαλάνε την ταμπέλα του influencer, και παραπονιούνται αν δεν πάνε όλα ρολόι στις διακοπές τους, και νιώθουν κάποιου είδους εξουσίας απέναντι στο παιδί που βγάζει μεροκάματο στο beach bar.

Αλλά όταν ένα τέτοιο παράπονο ακούγεται από ένα δημόσιο πρόσωπο, που είναι δικαίωμα του στην τελική να κάνει τις διακοπές του, επέρχεται λιθοβολισμός και δημόσια κατακραυγή. Εκτός από τους followers που έχασε (από 800.000 έπεσε στους 785.000), δέχτηκε απειλητικά μηνύματα και «ευχές» μίσους. Και όλες εκείνες που την υποστήριζαν, επικαλούμενες γυναικεία αλληλεγγύη, εύχονται σε μια γυναίκα να πεθάνει… Μήπως αντί να επιτιθόμαστε σε έναν άνθρωπο, να αναλογιστούμε αν ποτέ έχουμε κατανοήσει πραγματικά και εμείς τις συνθήκες εργασίας, κάτω από τις οποίες μπορεί να δουλεύει κάποιος;

Με λίγα λόγια, οι μαγαζάτορες έκαναν καλά και έκλεισαν κάτω από αυτές τις συνθήκες στις οποίες ζούμε, όμως από την άλλη δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι ο κάθε τουρίστας θέλει να τα βρει όλα έτοιμα στις διακοπές του. Η απόφαση των εστιατορίων είναι δίκοπο μαχαίρι, ωστόσο η επίθεση και ο ψυχολογικός πόλεμος στην Τούνη -και στην κάθε Τούνη- είναι απαράδεκτη.

 

follow us on social media