Ένα τεράστιο γλυπτό, που αποτελούσε μυστήριο, ανοίγει για ελάχιστους επισκέπτες κάθε φορά. Το μεγαλύτερο σύγχρονο έργο τέχνης στον πλανήτη, όπως έχει χαρακτηριστεί, με την ονομασία «City», είναι project που δούλευε επί μισό αιώνα ο Michael Heizer.

    Έχει μήκος 1,5 μίλι και πλάτος σχεδόν μισό μίλι, θυμίζοντας περισσότερο τύμβους ιθαγενών, αμερικανικές μητροπόλεις και αιγυπτιακά λατρευτικά συγκροτήματα. Βρίσκεται σε μια απομονωμένη κοιλάδα στην έρημο της Νεβάδα. Και η κατασκευή του κόστισε 40 εκατομμύρια δολάρια, χρήματα που προήλθαν από δωρεές αλλά και από την περιουσία του Heizer.

    Αν και ο δημιουργός του δεν θεωρεί ολοκληρωμένο το έργο, τον επόμενο μήνα, 52 χρόνια από τη στιγμή που ξεκίνησε η κατασκευή του, το «City» θα αρχίσει να υποδέχεται λίγους επισκέπτες, με περιορισμούς. Εξαιτίας του φόβου πως τα μεγάλα πλήθη θα αλλοιώσουν την εμπειρία, το τρέχον πλάνο είναι να εκδίδονται μόνο για έξι εισιτήρια την ημέρα. Αυτό θα γίνεται κάποιες ημέρες, σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους.

    Ο δρόμος για την οικοδόμηση του «City» δεν ήταν ποτέ απλός. Μετακίνηση βράχων, κατασκευή τεράστιων κατασκευών από σκυρόδεμα ήταν ορισμένες μόνο δυσκολίες, οι οποίες επηρεάζονταν και από εξωτερικούς παράγοντες. Το 2014 και το 2015, ηγέτες των μουσείων μαζί με τον γερουσιαστή της Νεβάδα, Χάρι Ριντ, πολέμησαν για την προστασία της περιοχής μέσω δημόσιας αίτησης και νομοθεσίας, η οποία παρουσιάστηκε στο Κογκρέσο. Και το 2017, καθώς η κυβέρνηση Trump διέταξε να να ανοίξουν προστατευμένες εκτάσεις για εξόρυξη πόρων, ήταν πολλοί εκείνοι που ανησυχούσαν ότι το έργο του Heizer θα ήταν μεταξύ των τοποθεσιών που κινδύνευαν. Ίσως ως απάντηση σε τέτοιες απειλές, ο Heizer οραματίζεται το «City» ως ένα έργο που θα αντέξει πέρα από τη διάρκεια ζωής ακόμη και της πιο πολύτιμης σύγχρονης τέχνης.

    Το ένα από τα δύο μεγάλα μνημεία του «City», το «Complex One», ήταν το πρώτο τμήμα του έργου που κατασκεύασε ο Heizer. Θυμίζει τεράστιο μασταμπά (πυραμιδοειδής τάφος της αρχαίας Αιγύπτου) ή βωμό, περιγράφουν οι New York Times. Το άλλο μνημείο, που ονομάζεται «45°, 90°, 180°», αποτελείται από μία πλατεία από τσιμέντο με αρκετές σειρές ολοένα μεγαλύτερα τρίγωνα και ορθογώνια, που μοιάζουν με κομμάτια παζλ. Ανάμεσα στα δύο υπάρχουν λόφοι και μονοπάτια.  Μόνο από τον αέρα η διάταξή του σχηματίζει ένα κομψό ανάγλυφο, σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα. Αλλά το «City» δεν προορίζεται για να το βλέπουν από ψηλά ή ολόκληρο. Προορίζεται για πεζοπορία και εξερεύνηση στο ύψος των ματιών.

    Όσον αφορά τις επισκέψεις, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να πάνε στο Άλαμο- την κοντινότερη πόλη- μόνοι τους. Από εκεί θα τους παραλαμβάνουν, θα επιτρέπεται να περιδιαβούν στο «City» για μερικές ώρες και μετά θα τους επιστρέφουν προτού σκοτεινιάσει, επειδή στον δρόμο δεν υπάρχουν φώτα, ούτε έχουν σήμα τα κινητά τηλέφωνα.  Για τους πολίτες των κοντινών κομητειών, η είσοδος θα είναι δωρεάν. Για τους υπόλοιπους επισκέπτες το εισιτήριο θα είναι 150 δολάρια.

    Όλα τα χρήματα θα πηγαίνουν για τον ετήσιο προϋπολογισμό- ύψους περίπου 1,3 εκατ. δολαρίων- του Triple Aught Foundation, το οποίο θα διαχειρίζεται το έργο.

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr:

    «Κρίταμον Χρησμός»: Μια performance δίνει και πάλι πνοή σε έναν τόπο μυσταγωγίας στη Σάμο

    Πως μετά από «γκάφα» ληστών βρέθηκε πίνακας του Τιτσιάνο αμύθητης αξίας

    5 νέα μουσεία που ανοίγουν τις πόρτες του το 2022