Όταν ήταν μόλις 4 ετών, ξεκίνησε να περνάει χρόνο στην τραπεζαρία του σπιτιού του σκιαγραφώντας έναν πίνακα του Retna. Εκείνη ήταν η πρώτη στιγμή που οι γονείς του παρατήρησαν το μεγάλο ταλέντο του. Τον τελευταίο χρόνο το δεκάχρονο αγόρι αντιμετωπίζεται ως παιδί θαύμα με πολλούς να τον θεωρούν τον διάδοχο του Pablo Picasso μιάς και τα έργα του φαίνεται να έχουν έντονες επιρροές από τον διάσημο Ισπανό ζωγράφο.

    Και μπορεί να μην αποτελεί το μόνο παιδί με ταλέντο στις τέχνες όμως ο Andres Valencia είναι ο μόνος που έχει γνωρίσει τόσο έντονη αναγνώριση και αποδοχή από την αρχή της καριέρας του.

    Οι σουρεαλιστικοί του πίνακες έχουν ήδη αποκτηθεί από γνωστούς συλλέκτες όπως  ο Tommy Mottola και η Jessica Goldman Srebnick κατά τη διάρκεια της Art Basel Miami Beach. Λίγο αργότερα, τον Ιούνιο είχε πραγματοποίησε ατομική έκθεση στην gallery Chase Contemporary στο SoHo, όπου πουλήθηκαν και τα 35 έργα του, σε τιμές που κυμαίνονταν από 50.000 έως 125.000 δολάρια.

    Ο ίδιος ο Andres Valencia δηλώνει χαρούμενος για αυτό που κάνει: «Χαίρομαι που μπορώ να κάνω τους ανθρώπους χαρούμενους με την τέχνη μου και μπορούν να την κρεμάσουν στα σπίτια τους». Στέκεται μπροστά σε ένα από τα έργα του, τον «Καθηγητή», έναν μεγάλο, κυβιστικό πίνακα ενός ανθρώπου που αποδίδεται με ακρυλικό και λάδι, και έχει ύψος όσο και ο ίδιος ο καλλιτέχνης. «Αυτό το έκανα όταν ήμουν νεότερος, όταν ήμουν 8 ετών», πρόσθεσε ντροπαλά.

    Ο Chase είπε «Είμαι στον χώρο της τέχνης για 20 χρόνια. Έχω δουλέψει με παιδιά όπως ο Peter Beard και ο Kenny Scharf. Ο Andres έχει τη δυνατότητα να είναι τόσο μεγάλος ή και μεγαλύτερος από αυτούς».

    Ο Andres, μπορεί να έχει εισπράξει διθυραμβικά σχόλια από συλλέκτες και κριτικούς όμως είναι ένα παιδί της πέμπτης δημοτικού που δεν μπορεί να κατανοήσει πλήρως την αξία του ταλέντου του.  Οι γονείς φαίνεται να κρατούν μετριοπαθή στάση αναφορικά με την αναγνωσιμότητα του παιδιού τους με την μητέρα του να σημειώνει: «Ο γιος μου είναι καλλιτέχνης, αλλά πρώτα είναι παιδί. Είναι παιδί, όχι διασημότητα». Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν στέκονται δίπλα του και δεν χαίρονται με την επιτυχία του γιού τους.

    Όσο για το πως αντιμετωπίζουν τις υψηλές απολαβές του, θεωρούν ότι είναι μία καλή ευκαιρία να μάθει να ανταποδίδει μέρος όσων έχει σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Για τον λόγο αυτό περισσότερα από 300.000 δολάρια από τις πωλήσεις του Andres, δόθηκαν στη φιλανθρωπική ομάδα AIDS amfAR και στο φιλανθρωπικό ίδρυμα για παιδιά Box of Hope.

    Τα πρώτα του έργα τα είχε πουλήσει σε οικογενειακούς φίλους των γονιών του μόλις για 20 δολάρια. Ωστόσο, ο μικρός Andres κατάφερε να αυξήσει την τιμή στα 5.000 δολάρια.

    «Είπα λοιπόν, εντάξει, θα πληρώσω 5.000 δολάρια για αυτό», είπε ο κύριος Chase, ο οποίος προσφέρθηκε να πληρώσει 100 $ όποτε επισκεπτόταν την οικογένεια στο San Diego. «Τον έβγαλα στο αυτοκίνητό μου για να γράψει μια επιταγή και η μητέρα του βγήκε τρέχοντας πίσω μου ουρλιάζοντας, «Τι νομίζεις ότι κάνεις;».

    Ο νεαρός ζωγράφος πέρα από κριτικούς τέχνης έχει κερδίσει και διασημότητες όπως η Sofia Vergara και ο Channing Tatum. Το νεαρό την ηλικίας του προσέλκυσε καχύποπτους δημοσιογράφους οι οποίοι ήθελαν να εξακριβώσουν ότι τα έργα τέχνης είναι δικά του. Τότε ο Korniloff κάλεσε τον Valencia να ζωγραφίσει ζωντανά δίπλα στον Bradley Theodore, έναν δημοφιλή καλλιτέχνη του δρόμου αρκετές δεκαετίες μεγαλύτερο από αυτόν. Το θέαμα, όπως ήταν αναμενόμενο, προσέλκυσε το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης.

    Οι ανήλικοι καλλιτέχνες είναι σπάνιοι και μπορεί πρόσκαιρα να τραβούν την προσοχή όμως δύσκολα έχουν κάποια αξιοσημείωτη εξέλιξη στην καριέρα τους.

    Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις όπως η Marla Olmstead η οποία σε ηλικία μόλις 4 ετών πούλησε τους αφηρημένους πίνακές της για χιλιάδες δολάρια. Λίγα χρόνια αργότερα ένα ερευνητικό ντοκιμαντέρ αμφισβήτησε την γνησιότητα τους αφήνοντας αιχμές ότι πίσω από τα έργα βρισκόταν ο πατέρας του κοριτσιού.

    Τέλος, ιδιοκτήτες gallery προειδοποιούν ότι αυτή η φρενίτιδα που έχει δημιουργηθεί γύρω από το όνομα του μικρού Andres μπορεί να μην διαρκέσει μακροπρόθεσμα.

    «Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται τους νέους καλλιτέχνες ως ένα είδος κατηγορίας περιουσιακών στοιχείων που προστατεύεται από τον μεγάλο πληθωρισμό», είπε ο Alexander Shulan, ιδιοκτήτης της Lomex, μιας γκαλερί στο κέντρο του Manhattan που εστιάζει σε ανερχόμενους καλλιτέχνες.

    «Αλλά η ζωή οποιουδήποτε νέου καλλιτέχνη πρόκειται να αλλάξει δραματικά με την πάροδο του χρόνου, επομένως είναι πολύ γελοίο για οποιονδήποτε να υποθέσει ότι μια επένδυση θα έχει μακροζωία για έναν 24χρονο ζωγράφο, πόσο μάλλον για έναν καλλιτέχνη τόσο νεότερο, ένα πραγματικό παιδί».

    Ο Andres άθελα του έδωσε την δική του απάντηση, πήρε ένα χαρτί και έκανε ένα πορτρέτο. «Αν δείτε ένα παιδί να κάνει σκίτσα σε χαρτί με μαρκαδόρο, πολλοί πιστεύουν ότι αυτές οι ζωγραφιές δεν πρέπει να τοποθετηθούν σε γκαλερί. Μερικές φορές οι ηλικιωμένοι απλώς δεν το καταλαβαίνουν».

    Διαβάστε στο Nitro.gr

    Blonde: Ένα βραβείο Όσκαρ για την Ana De Armas, έναν κάδο σκουπιδιών για την ταινία

    City: Το γλυπτό που αποτελούσε μυστήριο για 50 χρόνια ανοίγει τώρα για το κοινό

    Ελλάδα σε κάθε υλικό: Η συνταγή για ψητή φέτα των New York Times που σαρώνει στο Instagram