Ο δημιουργός της παγκοσμίως γνωστής βότκας Stolichnaya ανακοίνωσε την αλλαγή της επωνυμίας της. Η απόφαση αυτή έρχεται ως μια ξεκάθαρη απάντηση της εταιρείας ενάντια στον Ρώσο πρόεδρο Vladimir Putin και την εισβολή του στην Ουκρανία.

    Μέχρι σήμερα, το brand ήταν γνωστό ως ρωσικό προϊόν, ωστόσο πλέον θα πωλείται και θα διαφημίζεται απλά ως Stoli, όπως ανέφερε η ίδια η εταιρεία σε δημόσια ανακοίνωση.

    Ο ιδρυτής της Stoli Group, ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος Yuri Shefler, είχε εκδιωχθεί το 2000 από το ρωσικό κράτος, εξαιτίας της εναντίωσης του στον Putin. Το ποτό προωθείτο για χρόνια ως ρωσική βότκα, παρότι η παραγωγή του γινόταν στην Λευκορωσία. Επιπλέον η Stoli Group, αποτελεί κομμάτι της SPI Group, η οποία εδρεύει στο Λουξεμβούργο.

    Z: Το σύμβολο των φιλοπολεμικών Ρώσων – Η θεωρία που δείχνει το μέγεθος της προπαγάνδας του Putin

    Η εταιρεία, έλαβε στην απόφαση της υπόψιν την επιθυμία των εργαζομένων της να προωθήσουν της λευκορωσικές ρίζες της βότκας. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η Stoli Group ανακοίνωσε πως θα χρησιμοποιεί μόνο πηγές από την Σλοβακία, ώστε να καταστήσει σίγουρο πως κανένα από τα συστατικά του ποτού δεν προέρχεται από την Ρωσία.

    Κρατικοί εκπρόσωποι των πολιτειών του Ohio και του New Hampshire, έδωσαν ήδη εντολή στα καταστήματα της περιοχής να βγάλουν από τα ράφια τους προϊόντα που έχουν παραχθεί ή προωθούνται ως ρωσικά – στις περισσότερες περιπτώσεις το προϊόν είναι βότκα. Ακόμη και ιδιοκτήτες μπαρ, έχουν εξαιρέσει την Stoli, ως ένδειξη διαμαρτυρίας.

    Βέβαια, το συγκεκριμένο μποϊκοτάρισμα δεν προβλέπεται να έχει μεγάλο αντίκτυπο. Η ρωσική βότκα καταλαμβάνει ένα πολύ μικρό ποσοστό εσόδων (7 δισ.δολάρια ετησίως επί των συνολικών πωλήσεων), όπως αναφέρει το Distilled Spirits Council (DISCUS), εθνικός οργανισμός εμπορίου ο οποίος εκπροσωπεί τους παραγωγούς αλκοολούχων ποτών.

    Στις ΗΠΑ, λιγότερο από το 1% της βότκας που καταναλώνεται, παράγεται στη Ρωσία. Μεγαλύτερο από το μισό ποσοστό της βότκας που καταναλώνεται εγχώρια, παράγεται εντός αμερικανικού εδάφους, σύμφωνα με δεδομένα της IWSR Drinks Market Analysis, ενός παγκόσμιου οργανισμού που εντοπίζει τις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών.

    Πηγή: CNN