Πίνακας Περιεχομένων
    1. To K-drill έχει αλλάξει τα δεδομένα στη μουσική σκηνή

    Είναι πια ξεκάθαρο ότι η κορεάτικη κουλτούρα έχει κυριαρχήσει παντού, ειδικά στον χώρο της μουσικής. Μετά τον θρίαμβο των K-pop συγκροτημάτων, ένα πολλά υποσχόμενο νέο είδος έχει κάνει την εμφάνισή του. Οι ράπερς από την Σεούλ κάνουν πολλές αναφορές σε στίχους για τις κόντρες στους δρόμους, τα αυτοκίνητα και τα χρήματα. Το drill είναι πλέον παγκόσμιο φαινόμενο.

    Οι Silkybois αποτελούν μέρος ενός κύματος ράπερ που φέρνουν τον δυνατό ήχο του drill, ή  του «deulil» όπως είναι γνωστό τοπικά, στη Νότια Κορέα. Το «Bomaye», που σημαίνει «σκότωσε τον» στην αφρικανική γλώσσα Lingala, έχει συγκεντρώσει σχεδόν 2 εκατομμύρια προβολές στο YouTube από τότε που κυκλοφόρησε. Σε πολλούς από τους «απειλητικούς» στίχους των τραγουδιών χρησιμοποιούνται λέξεις που αποτελούν μέρος της κουλτούρας τους, όπως τα chop sticks ή τo dak-galbi, ένα παραδοσιακό πιάτο. Οι Silkybois είναι, λοιπόν, οι ειδήμονες στο είδος στην Νότια Κορέα.

    Το drill ξεκίνησε ξεκίνησε στο Σικάγο στις αρχές της δεκαετίας του 2010, αν και ο ήχος προϋπήρχε και στην rap μουσική. Η σκηνή της Νότιας Κορέας δανείζεται σε μεγάλο βαθμό στοιχεία από ένα βρετανικό υποείδος που ονομάστηκε UK drill. Με παρόμοιους σκληρούς και προκλητικούς στίχους, αλλά πιο γρήγορους ρυθμούς, ο ήχος από εξαπλώθηκε από το νότιο Λονδίνο για να επηρεάσει σκηνές σε όλο τον κόσμο. Έτσι, έφτασε μέχρι την Αμερική και την Ασία.

    Στην Βρετανία το είδος έχει προκαλέσει αντιδράσεις και έχει οδηγήσει καλλιτέχνες στα δικαστήρια, καθώς θεωρείται ότι υποκινεί τα πλήθη και συμβάλλει στην έξαρση της βίας. Η λήψη πιο δραστικών μέτρων τα τελευταία χρόνια οδήγησε το YouTube να διαγράψει μουσικά βίντεο κατόπιν αιτήματος της Μητροπολιτικής Αστυνομίας του Λονδίνου, ενώ στίχοι έχουν χρησιμοποιηθεί εναντίον ράπερ στα δικαστήρια. Η σχέση μεταξύ μουσικής και εγκλήματος είναι ελάχιστα τεκμηριωμένη.

    Και στην Νότια Κορέα κυριαρχούν οι ίδιες αντιλήψεις. Ο Kim των Silkybois ήρθε αντιμέτωπος με τον νόμο μετά από μερικούς αμφιλεγόμενους στίχους. Το 2019, ένα δικαστήριο της Νότιας Κορέας του επέβαλε ποινή φυλάκισης με αναστολή για προσβολή της ράπερ KittiB κατά τη διάρκεια συναυλιών και σε δύο σόλο τραγούδια του, αναφέρει το CNN.

    «Δεν περίμενα από ξένους YouTubers να αντιδράσουν στο βίντεο ή το τραγούδι να γίνει trend σε πλατφόρμες όπως το TikTok», είπε μέλος των Silkybois, ο Kim Dae-woong, γνωστός ως Black Nut, σε μια συνέντευξη.

    Αν και σχετίζεται με τον υπόκοσμο, τα ναρκωτικά και τις κόντρες, η μουσική της Νότιας Κορέας διαφέρει. Έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά εγκληματικότητας στον κόσμο. Οι αναφορές στη σωματική βία παραμένουν, ωστόσο, οι ράπερ της χώρας επικεντρώνονται στις αστικές κακουχίες και σχετίζονται με θέματα της πόλης.

    To K-drill έχει αλλάξει τα δεδομένα στη μουσική σκηνή

    Αυτοί που βγάζουν drill τραγούδια μπορεί να μην είναι πολλοί συγκριτικά με αυτούς στην Αγγλία ή στις ΗΠΑ, αλλά αρκετοί από τους πιο γνωστούς ράπερ της χώρας, όπως οι Keith Ape, Changmo και Jay Park, κυκλοφόρησαν πρόσφατα μουσική επηρεασμένη από το είδος.

    Μετά την επιτυχία του, το 2015 στην Κορέα, για παράδειγμα, ο Keith Ape άρχισε να παίζει στις ΗΠΑ, οδηγώντας σε μια εισροή ρυθμών εμπνευσμένων από το drill. Η επιρροή της μουσικής του Keith Ape είναι εμφανής σε πολλούς ράπερ σήμερα, οι στίχοι του επικεντρώνονται στην αυτοπεποίθηση, τον πλούτο και τη βία.

    Ο στίχος «Don’t harroni my name, never forget my team» καταδεικνύει την προσαρμογή του είδους, καθώς ο Keith Ape περιλαμβάνει πολιτιστικές αναφορές. Αν και ο ήχος του Ape δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί drill,x εισήγαγε ένα πιο επιθετικό στυλ ραπ που προηγουμένως δεν ήταν mainstream. Αυτή η μετάβαση επέτρεψε σε άλλους ράπερ να πειραματιστούν με διαφορετικό ήχο. Σε ένα άλλο τραγούδι με τίτλο «The Purge», ο Jay Park εστιάζει περισσότερο στη φτώχεια.

    «Το hip-hop δεν προέρχεται από την Κορέα, οπότε όταν φέρνεις τον ήχο από το εξωτερικό, μερικές φορές φέρνουν και το συναίσθημα των στίχων», λέει ένας από τους πιο γνωστούς ράπερς της χώρας, ο Shin Young-duk, ή Blase. «Υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις αντιγραφής του στιχουργικού περιεχομένου, αλλά αυτές τις μέρες, το κορεάτικο κοινό θα το δει αυτό ως ψεύτικο. Οι καλλιτέχνες δεν θέλουν να πάρουν αυτό το ρίσκο. Το να ραπάρεις μια ιστορία που δεν είναι δική σου δεν είναι ωραίο».

    Διαβάστε επίσης στο Nitro.gr:

    Eurovision: Το τραγούδι της Ιταλίας που θα μπορούσε να είχε «εξαφανίσει» τους Maneskin

    Eurovision 2022: Πέρασε η Ελλάδα στον μεγάλο τελικό – Εντυπωσιακή η εμφάνιση της Αμάντας Γεωργιάδη

    Young Thug: Συνελήφθη ο ράπερ για συμμετοχή σε συμμορία – Σοβαρά τα εγκλήματα της δράσης της