Πίνακας Περιεχομένων
    1. Η τηλεοπτική «επανάσταση» του Only Murders In The Building

    Όλα τα πράγματα που έχουμε στην καθημερινότητα μας, τα θεωρούμε δεδομένα. Είναι δεδομένο για εμάς πως θα πάμε σπίτι μας, θα ανοίξουμε την τηλεόραση με το πάτημα ενός κουμπιού και θα δούμε με νωχέλεια μια σειρά, κάπως κουρασμένοι, κάπως παθητικοί. Στον κόσμο των ανθρώπων που δεν έχουν ομιλία ή κάποιο άλλο disability, αυτά δεν είναι δεδομένα. Και γι΄αυτό το 7ο επεισόδιο της σειράς Only Murders In The Building έχει μεγάλη αξία.

    Το Only Murders In The Building είναι μια νέα σειρά του Hulu, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο και αποτελεί ένα crime comedy που ακολουθεί τη λογική των φιλμ νουάρ, με το whodunnit στον πυρήνα του.

    Ένας νεκρός σε ένα κτήριο αναρίθμητων διαμερισμάτων στη Νέα Υόρκη, το Arconia, θα κινητοποιήσει τρεις ανθρώπους, διαφορετικών ηλικιών, αλλά χωρίς άλλη απασχόληση στη ζωή τους, να ερευνήσουν τα αίτια του θανάτου. H Mabel, ο Oliver και ο Charles είναι ένα ανομοιογενές τρίο. Η Mabel είναι μια νεαρή κοπέλα, φίλη του νεκρού Tim Cono, ο Oliver ένας ξεπεσμένος σκηνοθέτης και ο Charles ένας βετεράνος και ξεχασμένος πρωταγωνιστής μιας σειράς.

    Οι τρεις τους κάνουν ένα podcast με θέμα τη δολοφονία στο κτήριο (Only Murders In The Building) και βρίσκονται αντιμέτωποι με κάτι που δεν περίμεναν.

    Ο Cono δολοφονήθηκε, η Mabel κρύβει κάτι από το παρελθόν της και τη σχέση της με τον νεκρό, ο Oliver και ο Charles ψάχνουν το τελευταίο αποκούμπι στη ζωή τους και αυτός ο συνδυασμός είναι που δημιουργεί την κωμωδία. Αυτή είναι η απλότητα του χιούμορ στην αμερικανική τηλεόραση και πολλές φορές μοιάζει δύσκολη. Έτσι γράφονται τα σενάρια. Βρίσκεις δύο συνθήκες που μόνες τους δεν δίνουν κάτι το αστείο, αλλά που μόλις τις συνδυάσεις, ανάβει η σπίθα.

    Η τηλεοπτική «επανάσταση» του Only Murders In The Building

    Το Only Murders In The Building δεν είναι όμως τυχαία τόσο δημοφιλής σειρά και με το απόλυτο βαθμολογίας στο Rotten Tomatoes. Έχει άρτια μετάβαση από το ένα επεισόδιο στο άλλο, από τη μια σκηνή στην άλλη. Μεταξύ των στοιχείων που το καθιστούν τόσο καλή σειρά, είναι και αυτό που συνέβη στο 7ο επεισόδιο.

    Είναι ένα επεισόδιο που φτιάχτηκε εξ ολοκλήρου για να το δει ένας κωφάλαλος. Δεν ακούγεται καθόλου η φωνή των πρωταγωνιστών, είναι όλα στο mute. Αυτό γίνεται γιατί ο γιος ενός κατοίκου του Arconia, του Teddie Dimas, που είναι Έλληνας ομογενής και πλούσιος, είναι κωφάλαλος. Προσαρμόζεται ένα ολόκληρο επεισόδιο πάνω του και αποτελεί τα μάτια του τηλεθεατή, όλα εξελίσσονται γύρω από τη δική του αντίληψη.

    Αυτό το επεισόδιο είναι μια τρομερή άσκηση για όσους έχουμε την τύχη να μιλάμε και να ακούμε κανονικά, γιατί βλέπουμε πως είναι ο κόσμος για τους ανθρώπους που μάθαμε να τους κοιτάμε με οίκτο, αντί να συμβάλλουμε στο να έρθει η ζωή τους πιο κοντά στην ευκολία που βιώνουμε τη δική μας ζωή. Κι αυτό δεν αφορά προφανώς μόνο τους κωφάλαλους.

    Υπάρχουν περιπτώσεις που η διδακτική πλευρά της τηλεόρασης είναι ξέχωρη από την ψυχαγωγική. Έρχονται όμως φορές που αυτά συναντιούνται χωρίς να υπερτερεί το ένα του άλλου. Δεν είναι δηλαδή ένα ανούσιο επεισόδιο που περνάει ένα κοινωνικό μήνυμα. Είναι ένα επεισόδιο σημαντικό για τη σειρά το 7ο, που καταφέρνει να γίνει σημαντικό έχοντας και αυτό το μήνυμα.