Πίνακας Περιεχομένων
    1. Η πλοκή του Terrror
      1. Ταυτότητα
        1. More info

    Το συγκλονιστικό δικαστικό θρίλερ του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ «TERROR», με την τελική έκβαση της δίκης να καθορίζεται ζωντανά από το κοινό, είναι μια από τις κορυφαίες διαδραστικές παραστάσεις που μπορείς να παρακολουθήσεις στην Αθήνα.

    Μετρά ήδη τεράστια επιτυχία σε εβδομήντα σκηνές στην Ευρώπη και την Αμερική, κατέκτησε το ελληνικό κοινό τη σεζόν 2019-2020, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου, μετάφραση Ευαγγελίας A. Νάνου και διασκευή Μιρέλλας Παπαοικονόμου. Παρά τα συνεχόμενα sold out, διακόπηκε λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, και 2 χρόνια μετά επιστρέφει δριμύτερη.

    Η παράσταση φέρνει το πρωταγωνιστικό καστ με τους Μαρίνα Ασλάνογλου, Βασίλη Παλαιολόγο, Μιχάλη Αλικάκο, Γιώργο Σπάνια, Δημήτρη Λιόλιο και Βιργινία Ταμπαροπούλου σε μια αίθουσα δικαστηρίου.

    Πρόκειται για μια παράσταση που σε κρατά συνεχώς σε εγρήγορση, καθώς έχεις κληθεί να πάρεις μια απόφαση. Είναι αθώος ή ένοχος ο Λαρς Κοχ; Μια έκβαση που αρχικά φαίνεται απλή και εύκολη, γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκη και σε κάνει να αμφισβητείς μέχρι και αξίες, μετά από τις μαρτυρίες, και καθώς ξεδιπλώνονται τα γεγονότα μαζί με τις προσωπικότητες των ηρώων.

    Η πλοκή του Terrror

    Η ιστορία τοποθετείται στην Γερμανία και επικεντρώνεται σε μια τρομοκρατική επίθεση σε αεροπλάνο της Lufthansa. Η διαταγή του τρομοκράτη προς τον πιλότο είναι να το ρίξει σε ένα γήπεδο γεμάτο κόσμο. Η Γερμανική κυβέρνηση ενημερώνεται άμεσα και σηκώνει δυο μαχητικά αεροσκάφη για να παρακολουθούν την κατάσταση από κοντινή απόσταση, πιέζοντας ουσιαστικά το αεροπλάνο σε αναγκαστική προσγείωση.

    Ο Κοχ παραβαίνει τις εντολές των ανωτέρων του και καταρρίπτει το επιβατικό αεροσκάφος, προκειμένου να σώσει 70.000 ανθρώπους που παρακολουθούσαν εκείνη την στιγμή στον αγώνα ποδοσφαίρου στο γήπεδο Allianz Arena του Μονάχου μεταξύ Αγγλίας-Γερμανίας.

    Το ζήτημα γίνεται πιο λεπτό καθώς από την πρωτοβουλία του αυτή σκοτώνει 164 ανθρώπους. Μπορείς να συγκρίνεις ζωές μεταξύ τους; Από την παράσταση γίνεται ξεκάθαρο ότι κάθε ζωή έχει αξία και μετράει το ίδιο, αλλά όταν καλείσαι να ενεργήσεις για το κοινό καλό, οι πράξεις σου μπορούν να σε εκπλήξουν.

    Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μια αλληγορική αναπαράσταση της πραγματικότητας που έχει επιβάλει η πανδημία, όπου γιατροί καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε έναν ηλικιωμένο και σε έναν νεότερο άνθρωπο για να νοσηλευτεί, όταν οι ΜΕΘ ασφυκτιούν.

    Αντικρουόμενες απόψεις και επιχειρήματα εκφράζονται από την Εισαγγελία, από τον δικηγόρο του πιλότου, ενώ η μαρτυρία της γυναίκας ενός θύματος παίζει με τα συναισθήματά σου. Προσπαθείς να βρεις λοιπόν την χρυσή τομή μεταξύ λογικής και συναισθημάτων, να κρίνεις δίκαια και να βάλεις την αξιοπρέπεια του ανθρώπου πάνω από μια ζωή. Θα άφηνες ένα αεροσκάφος να πέσει σε ένα γεμάτο γήπεδο για μια ιδέα;

    Με ποιο δικαίωμα πήρε αυτήν την απόφαση και με ποια αίσθηση απονομής της δικαιοσύνης επέλεξε να δράσει κατά αυτόν τον τρόπο; Μπορεί να ανακηρυχθεί εθνικός ήρωας ή δολοφόνος και κατά πόσο το δικαστήριο μπορεί να τον κρίνει δίκαια. Τα ισόβια είναι η λύση ή επιβολή μιας άλλης ποινής μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα; Αυτές είναι μερικές από τις απορίες που σου γεννούνται.

    Ο θεατής ίσως φτάνει να αναρωτιέται σε ποια κοινωνία ζει ή μάλλον ποια οραματίζεται. Οι ποινές μπροστά σε μια τρομοκρατική επίθεση δεν σε ικανοποιούν για αυτό και η αθώωση του σχεδόν πάντα κερδίζει.

    Τέλος φαίνεται πως η ελευθερία (έκφρασης, επιλογών κ.α), με όποια μορφή και αν εκφράζεται, διακατέχεται από κινδύνους που πολλές φορές αγνοούμε. Αυτό μας κάνει ξεκάθαρο το Terror. Πίσω από κάθε μας κίνηση, από την πιο απλή -να μπεις σε μια πτήση-, μέχρι και την πιο περίπλοκη -να καταρρίψεις ένα αεροσκάφος για παράδειγμα- η οποία είναι απόρροια της έκφρασης των δικαιωμάτων μας, υπάρχει πάντα κάποια δέσμευση κι η έκθεση σε κίνδυνο ανά πάσα στιγμή.

    Γενικά είναι μια παράσταση σε βάζει σε μια διαδικασία ενδοσκόπησης προκειμένου να σκεφτείς τι θα έκανες εσύ σε μια αντίστοιχη κατάσταση, ενώ παράλληλα μπαίνεις και στην θέση των θυμάτων και των συγγενών τους. Το αν θα κρίνεις με βάση τον θύτη ή το θύμα το καταλαβαίνεις στο τέλος.

    Ταυτότητα

    Σκηνοθεσία Γιώργος Οικονόμου
    Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου
    Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου
    Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
    Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
    Φωτισμοί: Βαγγέλης Μούντριχας
    Sound Designer: Βασίλης Κορρές & Χρήστος Τριανταφύλλου
    Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνάκος
    Οργάνωσης Παραγωγής: Αλεξάνδρα Ξυδά
    Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη
    Οπτική Ταυτότητα: Saint of Athens
    Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

    More info

    Θέατρο Αθηνών

    Βουκουρεστίου 10 | Τηλ.: 2103312343

    Παραστάσεις από 28 Νοεμβρίου κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 20.00 και κάθε Κυριακή 17.30

    Προπώληση εδώ