Πίνακας Περιεχομένων
    1. Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: 5 παραστάσεις της Επιδαύρου και 2 της Αθήνας που προτείνουμε
    2. Εθνικό Θέατρο – Γιάννης Καλαβριανός, Μήδεια του Μποστ, 8, 9, Ιουλίου
    3. Δημήτρης Καραντζάς, Πέρσες τού Αισχύλου 25, 16, Ιουλίου
    4. Αγαμέμνων τού Αισχύλου από τον Ulrich Rasche
    5. Εθνικό Θέατρο – Αργύρης Ξάφης, Αίας τού Σοφοκλή, 29, 30 Ιουλίου
    6. ΚΘΒΕ, Βασίλης Παπαβασιλείου, Ελένη τού Ευριπίδη, 12, 13 Αυγούστου
    7. Πειραιώς 260
    8. Η άλλη πλευρά της καταιγίδας
    9. Εθνική Λυρική Σκηνή – Λουκάς Καρυτινός – Κατερίνα Ευαγγελάτου – Ριγολέττος του Τζουζέππε Βέρντι
      1. Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr: 

    Έτοιμο να επανέλθει κανονικά στα προγράμματα που μας είχε συνηθίσει προ Covid-19 είναι το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Διεθνείς μετακλήσεις και αγαπημένα έργα της Αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας θα μπορούν να παρακολουθήσουν οι θεατές του φεστιβάλ το φετινό καλοκαίρι.

    Το Φεστιβάλ του 2022 θα κάνει την πρεμιέρα του την 1η Ιουλίου με τον διεθνούς φήμης Ολλανδό Γιόχαν Σίμονς, ενώ στην Επίδαυρο θα κατέβει το Εθνικό θέατρο καθώς και το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Η αυλαία θα πέσει στις 20 Αυγούστου 2022.

    Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: 5 παραστάσεις της Επιδαύρου και 2 της Αθήνας που προτείνουμε

    Εθνικό Θέατρο – Γιάννης Καλαβριανός, Μήδεια του Μποστ, 8, 9, Ιουλίου

    Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει ένα έργο – σταθμό της νεοελληνικής δραματουργίας για πρώτη φορά στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Καλαβριανού. Γραμμένη το 1993 σε δεκαπεντασύλλαβο, η Μήδεια του Μέντη Μποσταντζόγλου ή Μποστ, με τη χαρακτηριστική σκωπτική μαεστρία του δημιουργού της, είναι μια εκρηκτική παρωδία για σύγχρονη πραγματικότητα αυτής της χώρας. Εδώ, η τραγική ηρωίδα σκοτώνει τα παιδιά της όχι από ερωτική ζήλεια, αλλά από απογοήτευση για τις κακές μαθησιακές επιδόσεις και τον άσωτο βίο τους. Ο πολυσχιδής Μποστ κεντάει με παιγνιώδη και κωμικό τρόπο πάνω στο αρχαίο δράμα για να «επικρίνει τους επικριτάς, να προβληματίσει τους κριτάς και να ελευθερώσει τους θεατάς».

    Σκηνοθεσία Γιάννης Καλαβριανός, Σκηνικά Εύα Μανιδάκη, Κοστούμια Βάνα Γιαννούλα, Μουσική Θοδωρής Οικονόμου, Χορογράφος Μαριάννα Καβαλλιεράτου

    Παίζουν Γιώργος Γλάστρας, Θανάσης Δήμου, Άνδρη Θεοδότου, Στέλιος Ιακωβίδης, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Κοσκινά, Σταύρος Σβήγκος, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

    Χορός (αλφαβητικά) Μαρία Κωνσταντά, Ειρήνη Μακρή, Λυγερή Μητροπούλου, Ελπίδα Νικολάου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ματίνα Περγιουδάκη, Μαριάμ Ρουχάτζε, Θεοδοσία Σαββάκη, Νιόβη Χαραλάμπους

    Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

    Δημήτρης Καραντζάς, Πέρσες τού Αισχύλου 25, 16, Ιουλίου

    Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες. Στελεχωμένη από μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία» και τι ισότιμη συμπερίληψη όλων των πολιτών, τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή Θεό, σε έναν συντετριμμένο κόσμο.

    Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο αναζητώντας το νήμα της ύπαρξής τους μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας, ιστορικής συγκυρίας.

    Μετάφραση Παναγιώτης Μουλλάς, Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς, Συνεργασία στη δραματουργία Γκέλυ Καλαμπάκα, Σκηνικό Κλειώ Μπομπότη, Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη

    Παίζουν Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος κ.ά.

    Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Εταιρεία «Το Θέατρο» – 2023 EΛEVΣIS Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

    Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

    Αγαμέμνων τού Αισχύλου από τον Ulrich Rasche

    Residenztheater – Ulrich Rasche, Αγαμέμνων τού Αισχύλου, 22, 23 Ιουλίου

    Στο πρώτο κεφάλαιο της αισχύλειας τριλογίας, η επιστροφή του Αγαμέμνονα στην πατρίδα σηματοδοτεί ένα νέο αιματηρό κεφάλαιο βίας όταν ο ίδιος πέφτει θύμα δολοφονίας από τη γυναίκα του, Κλυταιμνήστρα. Από τους πιο συναρπαστικούς νέους Γερμανούς σκηνοθέτες, ο Ούλριχ Ράσε διακρίνεται για την ασυνήθιστη και εντυπωσιακή σκηνική του γλώσσα. Οι ηθοποιοί του εξωθούνται προς μια βαθιά υπαρξιακή όσο και «μανιακή» ερμηνεία, που συνδυάζει κείμενο, κίνηση και ρυθμό. Το κοινό μένει με κομμένη την ανάσα μπροστά σε μια απολύτως καλοκουρδισμένη χορογραφία που εκτελείται πάνω σε μηχανοκίνητες περιστρεφόμενες σκηνές με ζωντανή μουσική υπόκρουση.

    Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

    Εθνικό Θέατρο – Αργύρης Ξάφης, Αίας τού Σοφοκλή, 29, 30 Ιουλίου

    Ο Αίας, έργο που κατέχει κεντρική θέση ανάμεσα στις σωζόμενες τραγωδίες του Σοφοκλή, γράφτηκε εν καιρώ ειρήνης, ενώ ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ήδη επωαζόταν. Ο Αίας, πολεμιστής ισάξιος του Αχιλλέα, καταλήγει θανάσιμος εχθρός των αρχηγών του στρατεύματος και παιχνίδι στα χέρια των θεών, αδυνατώντας να ακολουθήσει το πνεύμα μιας νέας αναδυόμενης εποχής. Πρόκειται για μια τραγωδία που δεν εξιστορεί την πτώση του ήρωα, αλλά την ιδιότυπη, μετά θάνατον, αποκατάσταση και εξύψωσή του. Με τον Αίαντα, ο Αργύρης Ξάφης κατεβαίνει για πρώτη φορά ως σκηνοθέτης στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

    Μετάφραση Νίκος Παναγιωτόπουλος, Σκηνοθεσία Αργύρης Ξάφης, Σκηνικά Μαρία Πανουργιά, Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη, Μουσική Κορνήλιος Σελαμσής, Χορογράφος Χαρά Κότσαλη

    Παίζουν Δημήτρης Ήμελλος, Δέσποινα Κούρτη, Γιάννης Νταλιάνης, Εύη Σαουλίδου, Στάθης Σταμουλακάτος, Χρίστος Στυλιανού, Νίκος Χατζόπουλος

    Χορός (αλφαβητικά) Ασημίνα Αναστασοπούλου, Δημήτρης Γεωργιάδης, Αφροδίτη Κατσαρού, Ερατώ Καραθανάση, Φάνης Κοσμάς, Λάμπρος Κωνσταντέας, Ευσταθία Λαγιόκαπα, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Ειρήνη Μπούνταλη, Φώτης Στρατηγός

    Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

    ΚΘΒΕ, Βασίλης Παπαβασιλείου, Ελένη τού Ευριπίδη, 12, 13 Αυγούστου

    Γραμμένη λίγο μετά τη συντριπτική ήττα των Αθηναίων στη Σικελική Εκστρατεία, η Ελένη του Ευριπίδη διακρίνεται, ως έργο, τόσο για τον αντιπολεμικό χαρακτήρα του όσο και για την ανάδειξη αρετών όπως η δύναμη του όρκου και η ευφυΐα, που προσωποποιούνται στη μορφή της κεντρικής ηρωίδας. Αντλώντας από την εκδοχή του μύθου που δημιούργησε ο λυρικός ποιητής Στησίχορος και όχι από την ομηρική, ο Ευριπίδης παρουσιάζει τον Τρωικό Πόλεμο σαν μια σφαγή που έγινε χάριν ενός «ειδώλου» και όχι μιας πραγματικής γυναίκας. Από τα λιγότερα γνωστά έργα του τραγικού ποιητή, που σχεδόν καταχρηστικά ταξινομείται ως «τραγωδία», αλλά διακρίνεται επίσης για τα κωμικά στοιχεία του, η Ελένη σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ήταν από τις παραστάσεις του περσινού προγράμματος που ακυρώθηκαν λόγω των πυρκαγιών. Θα την απολαύσουμε φέτος!

    Παίζουν Έμιλυ Κολιανδρή, Θέμης Πάνου, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιώργος Καύκας, Έφη Σταμούλη, Δημήτρης Κολοβός, Άγγελος Μπούρας, Δημήτρης Μορφακίδης, Παναγιώτης Παπαϊωάννου, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλης

    Χορός Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Ελένη Γιαννούση, Ηλέκτρα Γωνιάδου, Νατάσσα Δαλιάκα, Χρύσα Ζαφειριάδου, Σοφία Καλεμκερίδου, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κυριακίδου, Κατερίνα Πλεξίδα, Μαριάννα Πουρέγκα, Φωτεινή Τιμοθέου, Χρύσα Τουμανίδου

    Μουσικοί επί σκηνής Γιώργος Δούσος, φλάουτο, κλαρίνο, σαξόφωνο, καβάλ, Δάνης Κουμαρτζής κοντραμπάσο, Θωμάς Κωστούλας κρουστά, Παύλος Μέτσιος, τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα, Χάρης Παπαθανασίου βιολί, Μανώλης Σταματιάδης πιάνο, ακορντεόν

    Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

    Πειραιώς 260

    Η άλλη πλευρά της καταιγίδας

    Στην πρωτότυπη σύνθεση του Γιάννη Χουβαρδά, η σαιξπηρική Καταιγίδα (The Tempest) συναντιέται με το Χόλιγουντ της «Χρυσής Εποχής» και τον ιδιοφυή, επαναστάτη δημιουργό Όρσον Ουέλς. Το κείμενο μεταφέρει την ποίηση του πρωτοτύπου σε ένα μυθικό αλλά κοντινό σ’ εμάς περιβάλλον, αντλώντας από δύο κύκνεια άσματα, το τελευταίο θεατρικό έργο του Άγγλου δραματουργού και την τελευταία, ανολοκλήρωτη ταινία του Όρσον Ουέλς Η άλλη πλευρά του ανέμου. Ο κόσμος του Πρόσπερο, το «μαγικό νησί» του, θα είναι ένα παλιό, μεγάλο στούντιο του Χόλιγουντ, και όλα τα πρόσωπα του έργου θα είναι αναγνωρίσιμες θρυλικές μορφές χολιγουντιανών ταινιών. Και η όλη παράσταση, μια φαντασμαγορική μίξη θεάτρου και κινηματογράφου, μ’ ένα λαμπερό σύνολο ηθοποιών απ’ όλες τις γενιές του ελληνικού θεάτρου, θα εκπέμπει μια αύρα της ύλης που παλεύει να γίνει πνεύμα, το υλικό απ’ το οποίο είναι φτιαγμένα τα όνειρα.

    Με αγγλικούς υπέρτιτλους και με ελληνικούς στην πρεμιέρα, για άτομα με προβλήματα ακοής

    Εθνική Λυρική Σκηνή – Λουκάς Καρυτινός – Κατερίνα Ευαγγελάτου – Ριγολέττος του Τζουζέππε Βέρντι

    2, 5, 8, 11 Ιουνίου

    Η πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για το 2022 είναι το σκοτεινό αριστούργημα του Τζουζέππε Βέρντι Ριγολέττος, σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Η πολυαναμενόμενη παραγωγή της ΕΛΣ, η οποία αναβλήθηκε δύο φορές λόγω της πανδημίας, θα κάνει την πρεμιέρα της τον Ιούνιο στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ. Από το 1851, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βενετία, έως σήμερα, ο Ριγολέττος έχει χειροκροτηθεί από χιλιάδες θεατές σε όλον τον κόσμο και δικαίως έχει χαρακτηριστεί μια από τις δημοφιλέστερες όπερες όλων των εποχών.

    *Φωτογραφίες aefestival.gr

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr: 

    Ο Μάκης Παπαδημητρίου και ο Μανώλης Μαυροματάκης είναι «αυτόχειρες» στο Εθνικό Θέατρο

    Το μιούζικαλ Moby Dick είναι ένα ιλιγγιώδες μάθημα ζωής

    Το stand-up show «Είμαι Vegan» έρχεται στο Θέατρο Άβατον από τις 11 Μαρτίου