Πίνακας Περιεχομένων
    1. Αστρονομικές οι τιμές
    2. Η βιωσιμότητα των υπερηχητικών επαγγελματικών ταξιδιών
    3. Περιβαλλοντικές ευαισθησίες

    Σαγκάη – Νέα Υόρκη σε δύο ώρες γίνεται; Κι όμως γίνεται, με το υπερηχητικό αεροσκάφος. Το ταξίδι αστραπή έρχεται από την εταιρεία Space Transportation, με έδρα το Πεκίνο, (γνωστή στην Κίνα ως Lingkong Tianxing), η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη ενός οχήματος μεταφοράς επιβατών που θα κινείται με ένα μίλι το δευτερόλεπτο, ταχύτητα διπλάσια από αυτή του Concorde.

    Μάλιστα, η εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο που δείχνει επιβάτες να επιβιβάζονται σε ένα διαστημικό αεροπλάνο 12 θέσεων. Το αεροσκάφος εκτοξεύεται κατακόρυφα στους ουρανούς και μόλις φτάσει στο επιθυμητό ύψος, αποχωρίζεται τους πυραύλους που του δίνουν ώθηση και στη συνέχεια προσγειώνεται στην άκρη του διαστήματος με ταχύτητα 7.000 χιλιομέτρων (4.350 μίλια) την ώρα, προσγειώνοντας κάθετα στον προορισμό του με τη βοήθεια ενός τρίποδου κάτω αμαξώματος.

    Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, η Space Transportation σκοπεύει να ξεκινήσει τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις το 2025 και θα ακολουθήσει έως το 2030 μια πτήση υπερηχητικού αεροσκάφους που θα κάνει τον γύρο του κόσμου.

    Εάν υλοποιηθεί η πρωτοβουλία, που υποστηρίζεται από σημαντικούς Κινέζους επενδυτές, θα δώσει σάρκα και οστά στις φιλοδοξίες της Κίνας να κατακτήσει τον διαστημικό τουρισμό υπερηχητικών πτήσεων. Τον περασμένο Αύγουστο το εγχείρημα συγκέντρωσε αρχική χρηματοδότηση περίπου 47 εκατ. δολαρίων, με επικεφαλής την Matrix Partners China και τον κρατικό Όμιλο Shanghai Guosheng.

    Η μακροχρόνια σχέση της Κίνας με την τεχνολογία πυραύλων χρονολογείται από τη μάχη του Κάι-Κενγκ το 1232, όταν η χώρα απέκρουσε τους Μογγόλους εισβολείς χρησιμοποιώντας ένα μπαράζ από «βέλη ιπτάμενων πυρών».

    Η αποστολή Polaris Dawn του SpaceX , που πρόκειται να εκτοξευτεί αργότερα φέτος από το ιστορικό Σύμπλεγμα Εκτόξευσης 39A στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA στη Φλόριντα, θα περάσει έως και πέντε ημέρες σε τροχιά, κατά τη διάρκεια των οποίων το πλήρωμα θα επιχειρήσει τον πρώτο εμπορικό διαστημικό περίπατο. Η αποστολή είναι ένα σκαλοπάτι για ενδεχόμενες αποστολές στο φεγγάρι, τον Άρη και πιο μακριά.

    Αστρονομικές οι τιμές

    Τον περασμένο Δεκέμβριο ο διπλωμάτης της Γρενάδας Justin Sun, ιδρυτής της ψηφιακής πλατφόρμας Tron που βασίζεται σε blockchain, είχε υποβάλει μια προσφορά για μια θέση στον επαναχρησιμοποιήσιμο πύραυλο New Shepard της Blue Origin. Τα χρήματα από την προσφορά 28 εκατομμυρίων δολαρίων πήγαν στο ίδρυμα της Blue Origin, Club for the Future, το οποίο υποστηρίζει φιλανθρωπικές οργανώσεις που βασίζονται στο διάστημα για να εμπνεύσουν τις μελλοντικές γενιές.

    Επίσης, πενταμελές πλήρωμα θα πετάξει σε λίγο καιρό με το διαστημόπλοιο New Shepard. Ακόμη, τον περασμένο Δεκέμβριο, ο Ιάπωνας μεγιστάνας της μόδας Yusaku Maezawa, ο παραγωγός του Yozo Hirano και ο Ρώσος κοσμοναύτης Alexander Misurkin επέστρεψαν με ασφάλεια στη Γη με μια ρωσική κάψουλα Soyuz, αφού πέρασαν 12 ημέρες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Συνολικό κόστος να πάνε και να έρθουν ήταν 80 εκατ. δολάρια.

    Για πιο… οικονομικές τιμές, η Virgin Galactic προσφέρει διαστημικές πτήσεις διάρκειας 90 λεπτών με 450.000 δολάρια. «Η ζήτηση είναι μεγάλη. Πουλάμε περισσότερο απ’ όσο περιμένανε», λέει ο διευθύνων σύμβουλος Michael Colglazier. Μέχρι σήμερα η εταιρεία δηλώνει ότι έχει πουλήσει 700 θέσεις. Η Κίνα, με την αποδεδειγμένη ικανότητά της να εντοπίζει νέες ευκαιρίες στην αγορά και να μειώνει τις τιμές για τους καταναλωτές, είναι ήδη σημαντικός παίκτης στο Διάστημα. Με εθνική χρηματοδότηση υποστηρίζει πρωτοβουλίες όπως δορυφορικές τεχνολογίες, προσσεληνώσεις, «προσαρειώσεις» και διαπλανητικά ταξίδια.

    Τον Μάρτιο του 2018, η χώρα αποκάλυψε ότι κατασκεύαζε μια αεροδυναμική σήραγγα μήκους 265 μέτρων, για τη δοκιμή πρωτότυπων πολυηχητικών αεροσκαφών σε ταχύτητες έως και 30.625 χλμ./ώρα. Έτσι, το πολυηχητικό αεροπλάνο που πάει Νέα Υόρκη σε δύο ώρες δεν προκαλεί έκπληξη. Είναι σχεδόν μια λεπτομέρεια του κινεζικού σύμπαντος.

    Η βιωσιμότητα των υπερηχητικών επαγγελματικών ταξιδιών

    Τι γίνεται όμως με τις ευρύτερες προοπτικές για τα διαστημικά αεροπλάνα;μΟι ταξιδιώτες της ελίτ κοινωνίας , μεγάλα στελέχη επιχειρήσεων που αδημονούν να μειώσουν σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού τους έχουν τώρα ένα αυξανόμενο σύνολο αποδεικτικών στοιχείων για να υποστηρίξουν την επιχειρηματική υπόθεση για επαγγελματικές πτήσεις υψηλής ταχύτητας. Πέρυσι, η NASA δημοσίευσε  τα ευρήματα δύο εκτεταμένων και ανεξάρτητων μελετών αγοράς για τις εμπορικές υπερηχητικές μεταφορές.

    Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει αρκετή βιώσιμη ζήτηση για μεταφορές υψηλής ταχύτητας και ότι «η ζήτηση θα προέλθει πιθανότατα από τακτικές αεροπορικές μεταφορές επιβατών (δηλαδή υπηρεσίες αεροπορικών εταιρειών) και ιδιωτικές επιχειρήσεις τζετ, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών τσάρτερ, κάρτας τζετ ή μοντέλων μέλους.

    Περιβαλλοντικές ευαισθησίες

    Ενώ τα οφέλη της υπερηχητικής πτήσης από πλευράς εξοικονόμησης χρόνου είναι αδιαμφισβήτητα, τα τεχνικά και κανονιστικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα υπερηχητικά ταξίδια είναι πολλά. Οι μελέτες αγοράς της NASA έχουν εντοπίσει μια μακρά λίστα ελέγχου με εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν, συμπεριλαμβανομένων των περιορισμών ηχητικής έκρηξης κατά τις πτήσεις πάνω από κατοικημένες περιοχές.  Πιστοποίηση ασφάλειας,  ανησυχίες για τις εκπομπές και για τη λειτουργία σε σημαντικά υψηλότερα υψόμετρα όπου υπάρχει κίνδυνος έκθεσης στην ακτινοβολία.

    Επιπλέον, υπάρχουν προκλήσεις όσον αφορά την κατασκευή των διαστημικών αεροπλάνων με τη χρήση ειδικών υλικών για την αντιμετώπιση της ταχύτητας και της τριβής θερμότητας που δημιουργείται σε υψηλή ταχύτητα Mach. Θα έπρεπε επίσης να υπάρχει ειδική εκπαίδευση πιλότων για να πετούν στο κατώφλι του διαστήματος.

    Οι περισσότερες από αυτές τις προκλήσεις είναι τεχνικές, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να ξεπεραστούν με κάποιο τίμημα.  Σε αντίθεση με την εποχή του Concorde, του οποίου ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υποστηρίχθηκε με μια σχεδόν απεριόριστη προσφορά δημόσιου χρήματος από Βρετανούς και Γάλλους φορολογούμενους, τα υπερηχητικά αεροσκάφη του αύριο θα χρηματοδοτούνται κυρίως από τον ιδιωτικό τομέα. Η άλλη σημαντική διαφορά είναι ότι σε αντίθεση με τη δεκαετία του 1960, οι σημερινές ευαισθησίες επικεντρώνονται περισσότερο στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αεροπορικών ταξιδιών.

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr:

    Seborga: Το γραφικό ιταλικό χωριό μόλις 300 κατοίκων που ζητά να αυτονομηθεί

    Tübingen: Η παραμυθένια πόλη της Ευρώπης όπου όλοι είναι vegan

    Ισλανδία: Το Forest Lagoon είναι ένα σπα που «χάνεται» μέσα στο δάσος

    Με πληροφορίες από CNN