Παιδί ονειρευόμουν να βιώνω στιγμές γύρω από τη φωτιά χορεύοντας με ιθαγενείς λαούς. Γρήγορα βίωσα το όνειρο μέσα από τη φωτογραφική χαρά. Μετά από χρόνια μοναχικότητας που απολαμβάνει η/ο φωτορεπόρτερ, τώρα, νιώθω τη χαρά να μοιράζομαι τη δίψα αυτή, φωτογραφίζοντας το απροσδόκητο με άλλους ανθρώπους.

Στις 24 Φεβρουαρίου 2023, με το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, ταξιδεύουμε για τρίτη φορά, στον καταπράσινο Νότο της Αιθιοπίας, για να συναντήσουμε τις διαφορετικές, πανάρχαιες φυλές του ποταμού Όμο.

Συνοδοιπόροι, ταξιδευτές, μακρυά από τον τουρισμό, σε ένα well being φωτογραφικό retreat, διασχίζουμε ατέρμονα τοπία στα πρωτόγονα χωριά των φυλών Μούρσι, Χάμερ, Κάρο, Νταρσανέχ,Έρμπορε.

Μέσα από την περιπέτεια αναβλύζει η εσωτερική χαρά. Αυτός είναι ο στόχος.

Στην άγρια, ανόθευτη φύση της Αφρικής που μας διδάσκει την αρμονία στη σύνθεση της εικόνας.

Μέσα από τη σιωπή, το διαλογισμό, το χορό, τη γείωση, την παρατήρηση, την απλούστευση, η φωτογραφία μας είναι αυθεντική.

ΦωτογραφίΖουμε τη συμφιλίωση ιθαγενών με τη φύση. Τον θαυμασμό για ένα σπόρο, ένα λουλούδι, ένα φτερό, ένα δέντρο. Μας εμπνέουν σε όλα τα επίπεδα. Βάφουν τα σώματα τους και ντύνονται με τα δώρα της. Ταπεινότητα και μεγαλοπρέπεια αποτυπώνονται στο φωτογραφικό μας κάδρο διάφανα.

Εκφράζουμε τον εαυτό μας, απελευθερωτικά, λυτρωτικά.

Μέσα από mindfullness και 4D Dream Photo δράσεις, ερχόμαστε στο κέντρο μας, εστιάζουμε στο εδώ και στο τώρα, φωτογραφίζουμε ξεκούραστα, με θάρρος και με πάθος, συνδεδεμένοι με την ομάδα, με τις φυλές, με τον εαυτό μας.
    H διαδρομή:

Διασχίζουμε την εύφορη οροσειρά Μπούσκα όπου οι αρχηγοί των φυλών Χάμερ έκαναν επανένωση πριν από πολύ καιρό.
    Στην απεραντοσύνη της εύφορης όχθης του γαλήνιου ποταμού Όμο, “χορταίνουμε” με εικόνες στα μικροσκοπικά χωριά με τις καλύβες των φυλών Έρμπορε και Καγκατά.

Στις αφρικάνικες αγορές – τον παράδεισο της/του κάθε φωτορεπόρτερ, φωτοβιώνουμε ένα πολύχρωμο μωσαϊκό, στο συναπάντημα των φυλών και της διαφορετικότητας. Πόσα εσωτερικά καθρεφτίσματα! «Φτερουγίσματα» που γίνονται … κλικ.

Στο Τούρμι, οι γυναίκες Χάμερ μας καλωσορίζουν με τα μαλλιά τους πλεγμένα σε δαχτυλίδια σχηματισμένα από λάσπη και βούτυρο. Χορεύουμε στις όχθες του Omo με τους Kangatan, ένα μείγμα βοσκών και ψαράδων. Γυναίκες αναδύονται σαν φιγούρες του Τζιακομέτι μέσα από τα πολύχρωμα περιδέραιά τους. Οι καλύβες στο Kolcho, σκαρφαλωμένες στους λόφους, “κοιτάζουν” προς τον ποταμό.

Στο Εθνικό Πάρκο Mago οι γυναίκες Mursi έχουν στα κάτω χείλη τους χειροποίητα πιάτα. Βόλτα στους λόφους των αποσταγματοποιών του τζιν areki.

Αποχαιρετισμός στην φαντασμαγορική κοιλάδα των βράχων New York of Konso και στα ζωγραφισμένα με πινελιές ποικίλων φυτειών βουνά από την εργατική φυλή Κόνσο.

Στα σχολεία το φως της γης, ζεσταίνει τις καρδιές μας μαζί με τα εκατοντάδεςπαιδιά που μας αγκαλιάζουν την ώρα του μαθήματος.

Άλλωστε, κι εμείς, το εσωτερικό μας ΠΑΙΔΙ φροντίζουμε!

Εκπληρώνουμε την βαθιά μας ΛΑΧΤΑΡΑ (longing) στα μαγευτικά χωριά του Doreze και στο ελεφάντινο σπίτι με τον “χορό των μελισσοκόμων”.

Η επιστροφή μας γίνεται μετά το επίσημμο Κλείσιμο του εργαστηρίου μας στην πόλη Awassa όπου διανυκτερεύουμε έχοντας μοιράσει στα δύο την διαδρομή προς την Αντις Αμπάμπα.

Καθημερινά, φωτογραφίΖουμε με συνεχόμενη διευκόλυνση από μένα, με μοιράσματα, well being παιχνίδια, mindfulnees δράσεις και στάσεις σώματος, χορό φουλ και χαλαρωτικές τεχνικές αναπνοών και εστίασης.

Τα βράδυα στην ομάδα, διδασκόμαστε την τέχνη του edit, με αξιολόγηση και επιλογή των εικόνων μας και προβολή. Έτσι, και με μοιράσματα στην ομάδα, ανακαλύπτουμε τον εσωτερικό μας δρόμο μέσα από την φωτογραφία, και τον χαράζουμε την επόμενη μέρα.

To εργαστήριο κλείνει με εορταστική προβολή του portfolio με τα φωτογραφικά μας “αποστάγματα” και τη δημιουργία φυσικά ατομικού πορτφόλιο.

*Συζητάμε με ενδαφερόμενους στον επαγγελματικό προσανατολισμό, την κατεύθυνση του πορτφόλιο για διαγωνισμούς, δημοσιεύσεις σε έντυπα, εκθέσεις, πρακτορεία φωτορεπορτάζ, και τρόπο δημιουργικής γραφής των κειμενολεζάντων και του κειμένου.

Ημερομηνίες:
    Ξεκινάμε την Παρασκευή τα χαράματα 24 Φεβρουαρίου 2023, έχοντας μπροστά μας το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας. Είμαστε Αθήνα στο Ελ. Βενιζέλος, μετά το Photo_Retreat, το Σάββατο 4/3/23, στις 03:00 το χάραμα.
    Εξοπλισμός:
    Κάμερα (φωτογραφικής κάμερας ή εναλλακτικά ενός κινητού τηλεφωνου με καλό φακό)
    Φορητός Η/Υ με κάποιο γρήγορο πρόγραμμα επιλογής εικόνων (π.χ Lightroom, Bridge)
    Κέφι, όρεξη με “μπορώ, θέλω, το κάνω”
    Κόστος: 1450 ευρώ
    8. Είσοδοι στις προστατευόμενες περιοχές των φυλών
    Eκτός αναγραφόμενης τιμής:
    – Αεροπορικό εισιτήριο.
    – Προτεινόμενη απευθείας πτήση για Αντίας Αμπέμπα και αμέσως μετά εσωτερική για Άρμπα Μινκ:
    Ethiopian Airlines
    Aναχώρηση:
    Σάββατο 24/2/2023 Αθήνα 01:05 π.μ – Αντίς Αμπέμπα 06:55 π.μ. KΑΙ 09:20 Αντίς Αμπέμπα -Άρμπα Μινκ 11:35 π.μ
    Επιστροφή:
    Παρασκευή 3/3/2023
    Αντίς Αμπέμπα 23:00 μ.μ – Αθήνα 03:00 π.μ +
    *Όσο συντομότερα κλείσουμε αεροπορικά εισιτήρια τόσο πιο οικονομικές είναι οι τιμές.
    – Προαιρετικά εισιτήρια με χαμηλότερες τιμές, υπάρχουν, για όσους επιθυμούν να έρθουνε με το τζιπ από Αντίς Αμπέμπα, 10 ώρες προς το Άρμπα Μινκ, στις 23/2/23 το πρωί. Κρατήσεις εισιτηρίων: Golden Τravel, κυρία Πόπη Ρούση, 2104061140 (εσ. 473)

– Γεύματα (8-10 ευρώ)
    – Μονόκλινο:15 δολάρια/άτομο επιπλέον ανά διανυκτέρευση
    – Ποτά και αναψυκτικά
    – Φιλοδωρήματα
    – Οτιδήποτε άλλο που ούτε αναγράφεται παραπάνω