Πίνακας Περιεχομένων
    1. Τα περίεργα σήματα στον Γαλαξία

Η ατέρμονη άβυσσος του άγνωστου χώρου του Γαλαξία μας δεν ήταν αρκετά τρομακτική έως τώρα. Οι επιστήμονες στην Αυστραλία ανακάλυψαν ένα μυστηριώδες σύμπλεγμα ραδιοσημάτων που προέρχονται από το κέντρο του.

Σύμφωνα με τη NASA, τα ραδιοκύματα μπορούν να παραχθούν από οποιοδήποτε αντικείμενο με μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο, όπως ο Ήλιος, οι πλανήτες και οι μετεωρίτες. Αυτή τη φορά, ωστόσο, οι επιστήμονες δεν μπορούν να εντοπίσουν από πού προέρχονται τα σήματα.

Σε μια νέα εργασία στην Αμερικανική Αστρονομική Εταιρεία, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ αποκάλυψαν ότι εντόπισαν αυτόν τον σχηματισμό φωτός έξι φορές μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου. Τα δεδομένα σημείωσαν επίσης ότι σε κάθε θέαση, τα κύματα ποικίλλουν σε ένταση, περιστρέφονται σαν τιρμπουσόν προς τη Γη και «αναβοσβήνουν», ενώ γίνονται φωτεινότερα με την πάροδο του χρόνου.

Ο άλλος λόγος για τον οποίο πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα νέο ουράνιο σώμα είναι ότι τα σήματα «ευθυγραμμίζονται προς μία κατεύθυνση που περιστρέφεται».

«Φαίνεται διαφορετικό από όλους τους τύπους αστρονομικών αντικειμένων που γνωρίζουμε», εξήγησε ο Ziteng Wang, διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ και κύριος συγγραφέας της έρευνας. «Εάν αυτή η πηγή είναι ένα παράδειγμα αντικειμένου που δεν είχε ανακαλυφθεί προηγουμένως, θα ήταν ενδιαφέρον να μελετήσουμε αυτούς τους τύπους πηγών για να κατανοήσουμε περαιτέρω την προέλευσή τους.

Αυτές οι πηγές είναι σπάνιες και συνήθως βρίσκουμε μόνο δέκα από τις χιλιάδες σε μία παρατήρηση». Με επίσημο τίτλο ASKAP J173608.2−321635 μετά τις συντεταγμένες τους, τα σήματα δεν μπορούν να αναλυθούν από το ανθρώπινο μάτι.

Η καθηγήτρια Tara Murphy, συν-συγγραφέας της μελέτης, εξήγησε πώς τα σήματα είναι ασυνεπή ως προς το πότε ανιχνεύονται. «Μερικές φορές φαίνεται να παραμένει ενεργοποιημένο, ανιχνεύσιμο για μέρες ή εβδομάδες κάθε φορά, και άλλες φορές μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί σε μια μέρα, κάτι που είναι εξαιρετικά γρήγορο για ένα αστρονομικό αντικείμενο», δήλωσε η Murphy.

Τα περίεργα σήματα στον Γαλαξία

Τα σήματα όχι μόνο είναι περίεργα, αλλά φαίνεται ότι το αντικείμενο που τα εκπέμπει είναι πολύ μοναδικό. Σύμφωνα με το Science News, το ουράνιο σώμα ήταν σχεδόν αόρατο όταν εντοπίστηκε για πρώτη φορά, πριν γίνει φωτεινότερο. Στη συνέχεια αποδυναμώθηκε και μετά εμφανίστηκε ξανά.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν το τηλεσκόπιο Australian Square Kilometer Array Pathfinder Variables and Slow Transients (ASKAP VAST) για να καταγράψουν τις κινήσεις. Έτσι, η ομάδα ξεκίνησε μια δεύτερη έρευνα που περιλαμβάνει ένα νέο τηλεσκόπιο και μια νέα διεθνή ομάδα επιστημόνων. Αν και, τα ραδιοκύματα φαίνεται να έχουν αλλάξει συμπεριφορά – εξαφανίζονται μετά από μια μέρα, αντί να διαρκούν εβδομάδες όπως πριν. Η ομάδα δεσμεύτηκε να συνεχίσει τις έρευνες, καθώς μπορεί να μάθουμε πολλά για τα αστέρια και το διάστημα.