Οι CEO μερικών εκ των μεγαλύτερων εταιρειών της Ευρώπης, κάνουν μια τελευταία προσπάθεια να μπλοκάρουν μια για πάντα τις ενοχλητικές διαφημίσεις που εμφανίζονται στο browser, οι οποίες βασίζονται στα ενδιαφέροντα και τις αγορές των χρηστών. Αν η προσπάθεια πετύχει, τότε θα αλλάξει το διαδικτυακό πεδίο, όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

    Η κίνηση αυτή, έρχεται αμέσως μετά την ψήφιση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για διαγραφή του παράνομου διαδικτυακού υλικού.

    Μέχρι στιγμής, οι υποστηρικτές της απαγόρευσης στοχευμένων διαφημίσεων, απέτυχαν να πάρουν την πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χωρών με το μέρος τους, με τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής της Γαλλίας, Cédric O, να δηλώνει στο POLITICO, πως η χώρα του δεν έχει καμία θέληση να τις μπλοκάρει.

    Ωστόσο, οι υποστηρικτές της απαγόρευσης, μεταξύ των οποίων, 17 οργανώσεις ψηφιακών δικαιωμάτων και οι CEO 14 εταιρειών που τάσσονται υπέρ της ιδιωτικότητας, πιστεύουν πως έχουν ακόμα ελπίδα στον αγώνα ενάντια σε αυτές τις διαφημίσεις, που κατασκοπεύουν τη συμπεριφορά των χρηστών.

    Σε επιστολή τους που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη, πιέζουν τους νομοθέτες να απαγορεύσουν τη χρήση των διαφημίσεων που στοχοποιούν το ιστορικό αναζήτησης, τη δραστηριότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τις διαδικτυακές αγορές των χρηστών. Πρακτικές, που έχουν προβληματίσει τους ακτιβιστές υπέρ της ιδιωτικότητας των πολιτών.

    Οι ίδιοι, δεν σκοπεύουν να απαγορεύσουν τις διαφημίσεις που βασίζονται στα ενδιαφέροντα όσων έχουν δώσει τη συγκατάθεση τους στη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων.

    Η Google και το Facebook, έχουν κάνει πολλές προσπάθειες κατά αυτών των απαγορεύσεων που πλήττουν τις εμπορικές πρακτικές τους και έχουν για υποστηρικές, εκδότες και διαφημιστές.

    Το 2020, το Κοινοβούλιο συμφώνησε στο να προχωρήσουν οι διαδικασίες απαγόρευσης, ωστόσο νομοθέτες επενέβησαν με την πρόταση να απαγορευτούν μόνο όσες καταπατούν την ιδιωτικότητα ανήλικων χρηστών, γνωστές και ως ‘dark patterns’ (σκοτεινά μοτίβα).

    Τώρα, ακτιβιστές ελπίζουν να πείσουν τους νομοθέτες να αλλάξουν γνώμη, έστω και την τελευταία στιγμή, λέγοντας πως η υπάρχουσα νομοθεσία είναι μη αποτελεσματική.

    Οι οργανώσεις ψηφιακών δικαιωμάτων συμπληρώνουν πως θα ήθελαν να επιτρέπεται η στοχευμένη διαφήμιση που βασίζεται αποκλειστικά στα δεδομένα που δίνουν οι χρήστες με τη θέληση τους, αλλά να μην επιτρέπεται η παρακολούθηση της συμπεριφοράς και των κινήσεων τους μέσω αλγόριθμων.

    Όσο γίνονται όλα αυτά, αρκετοί νομοθέτες, όπως οι Patrick Breyer (από Pirates MEP) και Alexandra Geese (Greens MEP),  έχουν παρουσιάσει τους δικούς τους όρους. Ο Breyer δήλωσε πως θα κοιτάξει να απαγορεύσει την καταπάτηση ευαίσθητων δεδομένων όπως είναι οι πολιτικές πεποιθήσεις, η θρησκεία και οι σεξουαλικές προτιμήσεις των πολιτών.

    Πηγή: POLITICO