Έκθεση που διεξήχθη από Γάλλους εμπειρογνώμονες στον τομέα της αεροπλοϊας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συντριβή της πτήσης MS804 της EgyptAir το 2016, από την οποία έχασαν τη ζωή τους 66 επιβαίνοντες, προκλήθηκε από το τσιγάρο ενός πιλότου, όπως αναφέρει δημοσίευμα ιταλικής εφημερίδας.

    Η Corriere della Sera, στις 26 Απριλίου 2022, επικαλέστηκε μια αναφορά που εστάλη σε δικαστήριο του Παρισιού, το οποίο ερευνά το δυστύχημα με σκοπό να απαγγελθούν κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η φωτιά ξεκίνησε στο θάλαμο πτήσης όταν ένας από τους πιλότους άναψε τσιγάρο. Η έκθεση διαπιστώνει ότι το κάπνισμα δεν ήταν απαγορευμένο από την Egypt Air εκείνη την εποχή.

    Η αιτία της φωτιάς προκλήθηκε από φωτιά εξαιτίας της διαρροής οξυγόνου από μία από τις μάσκες οξυγόνου του πιλότου, αφού μια βαλβίδα είχε τοποθετηθεί σε λάθος θέση όταν αντικαταστάθηκε τρεις ημέρες νωρίτερα, αναφέρουν οι αναφορές. Κάπως έτσι χάθηκε ο έλεγχος του αεροπλάνου.

    Η πτήση MS804 είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle του Παρισιού με προορισμό το Κάιρο, αλλά έπεσε στη θάλασσα μεταξύ της Κρήτης και των βόρειων ακτών της Αιγύπτου, αφού εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 19 Μαΐου 2016.

    Το Γραφείο Έρευνας και Ανάλυσης για την Ασφάλεια της Πολιτικής Αεροπορίας (BEA) της Γαλλίας ως προς τα αίτια της συντριβής, αρχικά έκλινε προς το σενάριο της μηχανικής βλάβης ή της ανεπάρκειας που οδήγησε στη συντριβή, ενώ η Αίγυπτος αρνήθηκε να δημοσιεύσει την έκθεση για το τραγικό περιστατικό και ισχυρίστηκε ότι το αεροπλάνο είχε υποστεί τρομοκρατική επίθεση.

    Η έκθεση της BEA του 2018 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συντριβή προκλήθηκε από πυρκαγιά στο αεροσκάφος κατόπιν ανάλυσης των δεδομένων του μαύρου κουτιού, αλλά δεν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε από συγκεκριμένο λόγο. Η BEA εκείνη την εποχή επέκρινε τις αιγυπτιακές αρχές ότι δεν δημοσίευσαν τελική έκθεση λέγοντας πως:  «Το BEA θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να έχει αυτή την τελική έκθεση προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να κατανοήσει την αιτία του ατυχήματος και να παράσχει στην αεροπορική κοινότητα τα μαθήματα ασφάλειας που θα μπορούσαν να αποτρέψουν μελλοντικά ατυχήματα».

    Η ομάδα εμπειρογνωμόνων συναντήθηκε 23 φορές μεταξύ Αυγούστου 2021 και Φεβρουαρίου 2022 για να συντάξει την έκθεση, εξετάζοντας εκ νέου τα δεδομένα του μαύρου κουτιού που είχαν ανακτηθεί μετά τη συντριβή του 2016.

    Με πληροφορίες από Aljazeera

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr:

    Zelensky: «Η Ρωσία χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο ως όπλο» – Συνεχίζει τις απειλές ο Putin

    Emmanuel Macron: Με ντομάτες τον υποδέχτηκαν στην πρώτη του εμφάνιση μετά την επανεκλογή του