Πίνακας Περιεχομένων
    1. Τα δύο βασικά ζητήματα που εξετάζει η εισαγγελία Κέρκυρας για το Euroferry Olympia

    «Πείτε μου ότι είμαι ζωντανός». Με αυτή τη φράση υποδέχτηκε ο 21χρονος Λευκορώσος Kiryl Kirylenka την ανάσυρση του από το Euroferry Olympia που έπιασε φωτιά την Παρασκευή και είχε εγκλωβίσει 12 ανθρώπους. Μετά τη διάσωση του Kiryl, που είναι οδηγός φορτηγού με αριθμό κυκλοφορίας LOU 338 και ήταν στην αριστερή πλευρά της πρύμνης του Euroferry, απομένουν ακόμα 11 άνθρωποι που πρέπει να απεγκλωβιστούν και να ανασυρθούν.

    Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, η διάσωση του Kiryl αναπτερώνει τις ελπίδες των αρχών για τον εντοπισμό και των υπόλοιπων αγνοούμενων. Ο 21χρονος Λευκορώσος βρέθηκε σε ένα σημείο που είθισται να ψύχουν τα συνεργεία. Εκεί είχε ανέβει μόνος του από το κατάστρωμα και τα συνεργεία τον κατέβασαν. Δύο πυροσβέστες έχουν ακολουθήσει την αντίστροφη πορεία του Λευκορώσου στο πλοίο, ελπίζοντας πως θα φτάσουν σε ένα σημείο όπου θα βρίσκονται κι άλλοι εγκλωβισμένοι, αφού ο διασωθείς τους είπε ότι άκουγε φωνές που ζητούσαν βοήθεια.

    Από τις πληροφορίες, στους 11 αγνοούμενους υπάρχουν 3 Έλληνες και 8 αλλοδαποί. Όλοι τους, ευχόμαστε να έχουν αντέξει την εστία της πυρκαγιάς και τις αναθυμιάσεις, αλλά και τους δεκάδες τόνους νερού που έριξε η πυροσβεστική για να τη σβήσει. Οι έρευνες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, αν και το βράδυ του Σαββάτου το σκότος και οι εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες πάνω στο πλοίο (υπολογίζεται ότι φτάνουν τους 500-600 βαθμούς Κελσίου στην πάνω πλευρά του), δεν επέτρεψαν να γίνουν κανονικά οι επιχειρήσεις. Εκτός από τα ρυμουλκά, στο σημείο υπάρχουν τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής και ένα πλωτό πυροσβεστικό.

    Στην έρευνα για τους αγνοούμενους συμμετέχουν η 5η ΕΜΑΚ, μια ειδική ναυαγοσωστική ομάδα 14 ατόμων από δύο εταιρείες, την MEGATUGS και τη SMIT Salvage, που διαθέτουν από τα πιο έμπειρα άτομα στο κομμάτι της ανεύρεσης και διάσωσης.

    Αυτή τη στιγμή πάντως, το Euroferry Olympia ρυμουλκείται προς το λιμάνι της Κασσιόπης στη βορειοανατολική πλευρά της Κέρκυρας με ρυθμό 0.7-0.9 κόμβων, από τα σκάφη Αλέξανδρος5, Πρωτέρας και Πλατυτέρα. Η ρυμούλκηση γίνεται με αργό ρυθμό, γιατί το Euroferry Olympia έχει πάρει κλίση, η οποία προς το παρόν θεωρείται ελεγχόμενη και δεν υπάρχει κίνδυνος βύθισης.

    Euroferry Olympia: Συγκλονιστική μαρτυρία – «Δεν θα ξεχάσω τα μάτια δυο παιδιών που έψαχναν τους γονείς τους»

    Τα δύο βασικά ζητήματα που εξετάζει η εισαγγελία Κέρκυρας για το Euroferry Olympia

    Η κατάσβεση της φωτιάς θα διαρκέσει κάποιες ημέρες ακόμα, ενώ λίγο πριν το πλοίο πιάσε λιμάνι στην Κασσιόπη, αφού θα έχει ελαττωθεί η θερμοκρασία των πυρακτωμένων μετάλλων, θα γίνει απάντληση πετρελαιοειδών για να μην υπάρξει διαρροή και μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Πρόκειται περίπου για 700 τόνους καυσίμου. Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί να γίνει αν δε σβήσει η φωτιά, αλλά για παν ενδεχόμενο, τα σκάφη που κινούνται γύρω από το Euroferry Olympia διαθέτουν αντιρρυπαντικό εξοπλισμό.

    Εκτός από τη θαλάσσια έρευνα, υπάρχει και η δικαστική έρευνα. Μετά από προφορική εντολή του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κέρκυρας, συνελλήφθησαν ο πλοίαρχος και οι 2 ύπαρχοι και αφέθηκαν ελεύθεροι αφού έδωσαν τις απαραίτητες εξηγήσεις. Έχει ήδη ξεκινήσει προκαταρκτική εξέταση για τα αίτια της πυρκαγιάς και τις συνθήκες πλου του πλοίου, με τα δύο καίρια ερωτήματα να αφορούν στο πρωτόκολλο για οδηγούς και συνοδηγούς φορτηγών και στο σύστημα πυρόσβεσης.

    Ως προς το πρώτο, λέγεται πως υπάρχει ένα πρωτόκολλο που θέλει τον οδηγό ή τον συνοδηγό να μένουν υποχρεωτικά μες στο φορτηγό γιατί ταξιδεύουν με ένα μόνο εισιτήριο, άρα ο ένας από τους δύο είτε δεν καταγράφεται ως επιβάτης ή δεν καταχωρούνται τα στοιχεία του. Αν ισχύει αυτό, μπορεί να διαφοροποιήσει τον αριθμό των αγνοούμενων.

    Ως προς το δεύτερο ζήτημα, υπάρχει η πληροφόρηση πως στα πλοία κατηγορίας Euroferry Olympia το πλήρωμα απενεργοποιεί το σύστημα πυρανίχνευσης για κάποιο διάστημα και ξεχνάει να το ενεργοποιήσει ξανά ή ακόμα και εσκεμμένα γιατί υπάρχει παραβίαση των κανονισμών με ανθρώπους να καπνίζουν στο γκαράζ ακόμα και εν πλω.