Πίνακας Περιεχομένων
    1. Κίνα: Αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες τους οι καταναλωτές

    Ποιος μπορεί να ξεχάσει εκείνες τις ημέρες του lockdown, που όλοι έκαναν παραγγελίες σαν τρελοί και οι κούριερ βασανίζονταν δίχως αύριο. Παρόμοιες μέρες, βιώνουν οι πολίτες της Κίνας τώρα, μιας και το lockdown συνεχίζει ακάθεκτο. Η οικονομία της χώρας έχει κατρακυλήσει, αλλά οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν.

    Σύμφωνα με την Alibaba, τα κέρδη της ήταν πολύ καλύτερα από τα αναμενόμενα για το τελευταίο τρίμηνο. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο σχεδόν 15%, ενώ ανέφερε ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 9% συγκριτικά με πέρυσι, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών. Η Alibaba είπε ότι η ισχύς οφείλεται στη σταθερή ζήτηση διαδικτυακών και κινητών αγορών, καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων κατά 12% από την τεράστια μονάδα Alibaba Cloud.

    Τώρα έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς πελάτες στην Κίνα, η πρώτη φορά που η εταιρεία ξεπέρασε αυτό το ορόσημο. Η Alibaba έχει περισσότερους από 1,3 δισεκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως. Ο διευθύνων σύμβουλος της Alibaba, Daniel Zhang, δήλωσε σε δελτίο τύπου ότι η εταιρεία ήταν σε θέση να δημοσιεύσει σταθερά αποτελέσματα «παρά τις μακροοικονομικές προκλήσεις που επηρέασαν τις αλυσίδες εφοδιασμού».

    Ο οικονομικός διευθυντής της Alibaba, Toby Xu, δήλωσε κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης ότι «βλέπουμε σίγουρα σημάδια βελτίωσης μέχρι τον Μάιο», παρόλο που θα χρειαστεί χρόνος για να παραδοθούν οι εκκρεμείς αποστολές.

    Κίνα: Αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες τους οι καταναλωτές

    Οι ανησυχίες για την απότομη αύξηση του Covid στις μεγάλες κινεζικές πόλεις παραμένουν. Αυτό ήταν κάτι που οδήγησε σε μια αλλαγή στον τρόπο (και στο τι) αγοράζουν οι Κινέζοι καταναλωτές, όπως συνέβη στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλα μέρη του κόσμου.

    «Ενώ η επισκεψιμότητα και η αφοσίωση των χρηστών μας παρέμειναν ανθεκτικές, τα πρότυπα κατανάλωσης σε όλες τις κατηγορίες στις πλατφόρμες μας έχουν αλλάξει», δήλωσε ο Zhang. Σημείωσε ότι οι πωλήσεις στις κατηγορίες μόδας και ηλεκτρονικών ειδών μειώθηκαν, αλλά «η ζήτηση για βασικές προμήθειες όπως τρόφιμα και προϊόντα προσωπικής φροντίδας, αυξήθηκε σημαντικά». Ο Zhang είπε ότι και άλλες κατηγορίες, όπως η υγειονομική περίθαλψη, τα ενεργά ρούχα και τα προϊόντα εξωτερικού χώρου, επίσης αυξήθηκαν γρήγορα.

    Άλλες μεγάλες κινεζικές εταιρείες ανέφεραν επίσης αυξημένα έσοδα. Ο ανταγωνιστής της Alibaba, JD.com, δήλωσε πρόσφατα ότι οι πωλήσεις για το τελευταίο τρίμηνο ξεπέρασαν τις προβλέψεις. Και ο κινεζικός γίγαντας αναζήτησης Baidu ανέφερε καλύτερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα, με τις μετοχές της να σημειώνουν άνοδο 10%. Ωστόσο, η μετοχή της εξακολουθεί να είναι μειωμένη περισσότερο από 10% για την χρονιά.

    Πάντως η Alibaba, η JD και άλλες κορυφαίες κινεζικές τεχνολογίες, όπως ο διαδικτυακός λιανοπωλητής Pinduoduo και οι εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio, Xpeng και Li Auto εξακολουθούν να βρίσκονται σε απότομη πτώση το 2022, παρά τα πρόσφατα ριμπάουντ εξαιτίας του lockdown.

    Με πληροφορίες από CNN

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr:

    Vladimir Putin: «Δόξα τω Θεώ που κάποιες εταιρείες έφυγαν από τη Ρωσία»

    Η Παγκόσμια Τράπεζα προειδοποιεί για νέα σαρωτική οικονομική κρίση

    The American Dre…Nightmare: Εκεί όπου αγοράζεις πιο εύκολα όπλο παρά βρεφικό γάλα