Πίνακας Περιεχομένων
    1. Ο Billy Eichner θεωρεί πως το Bros τιμωρείται από τους ομοφοβικούς
    2. Ζητά την στήριξη των στρέιτ, αυτός που τους απέκλεισε
      1. Ξέρετε τι άλλο κάνει ο Billy Eichner;

    Η περίπτωση του Billy Eichner είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Είναι ένας κωμικός που πριν 4-5 χρόνια ήταν σαρωτικός με την εκπομπή Billy On The Street, όπου έβγαινε στους δρόμους της Νέας Υόρκης και έκανε ερωτήσεις ουρλιάζοντας σε περαστικούς, ανταμείβοντας τους με ένα δολάριο. Συνήθως, είχε μαζί του έναν διάσημο και ρωτούσε τους περαστικούς αν τον αναγνωρίζουν. Κι όταν δεν τον αναγνώριζαν, ούρλιαζε ακόμα περισσότερο. Το κόνσεπτ ήταν πραγματικά πολύ αστείο.

    Και ο ίδιος ο Billy Eichner ήταν πολύ αστείος όπου και να εμφανιζόταν. Τα τελευταία χρόνια, έχοντας αναλωθεί αποκλειστικά στο coming out του και στο να προτάσσει πάντοτε το ότι είναι γκέι, λες και είναι ο πρώτος ανοιχτά γκέι στο Χόλιγουντ, φαίνεται πως κάπου αποχωρίστηκε το ταλέντο του. Σε κάθε του συνέντευξη το παλεύει να πει κάτι αστείο, αλλά είναι περισσότερο άβολη η προσπάθεια, παρά σε κάνει να γελάσεις.

    Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα η παρουσία στο σόου του James Corden την περασμένη εβδομάδα για την προώθηση της ταινίας του, Bros, όπου ήταν εμφανές πως προσπαθούσε να συμβαδίσει με την κουβέντα και το χιούμορ που έκαναν ο παρουσιαστής με τη Maya Hawke, αλλά έμοιαζε έξω από τα νερά του. Και το γέλιο του κοινού στις ατάκες του ήταν τόσο σφιγμένο, που το ένιωθες ότι ο floor manager πάλευε να τους ξεσηκώσει.

    Σας προκαλώ να δείτε τον Billy Eichner στο τότε και στο τώρα και θα καταλάβετε τη μεγάλη διαφορά.

    Ο Billy Eichner θεωρεί πως το Bros τιμωρείται από τους ομοφοβικούς

    Η ταινία Bros, περί ης ο λόγος, είναι μια οκ κωμωδία. Δεν πετάς και τη σκούφια σου, δεν είναι τύπου Ryan Reynolds. Τη βλέπεις ευχάριστα και ως εκεί. Στο πρώτο της Σαββατοκύριακο στις αίθουσες στις ΗΠΑ, πήγε αρκετά άσχημα. Κάτω από 5 εκατομμύρια δολάρια τα έσοδα της.

    Ο Billy Eichner εκνευρίστηκε όταν είδε τα άρθρα που μιλούσαν για τα έσοδα, εκνευρίστηκε και με κάποιες κριτικές και έκανε ένα ξέσπασμα με μια σειρά από tweets.

    «Το Rolling Stone έχει ήδη το Bros στη λίστα με τις καλύτερες κωμωδίες του 21ου αιώνα. Αυτό που είναι αλήθεια, είναι πως κάποια στιγμή μια αλυσίδα κινηματογράφων τηλεφώνησε στη Universal και τους είπε ότι θα αποσύρουν το τρέιλερ εξαιτίας του γκέι περιεχομένου. Η Universal τους έπεισε να μην το κάνουν. Αυτή είναι η Αμερική. Γαμώτο», έγραψε ο Eichner, κάνοντας λόγο για ομοφοβία, άρα υποστηρίζοντας πως η ταινία του δεν υποστηρίζεται από τους μηχανισμούς λόγω του ότι έχει γκέι περιεχόμενο.

    Οι περιοχές όπου πήγε καλύτερα σε έσοδα η ταινία, είναι η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και το Σαν Φρανσίσκο. Ναι, προφανώς και υπάρχει ομοφοβία στην Αμερική. Οι μισές πολιτείες δεν πρόκειται να ψηθούν να δουν αυτή την ταινία. Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος για την αδιάφορη πορεία της στο box office.

    «Χθες βράδυ μπήκα κρυφά και έκατσα πίσω πίσω σε μια γεμάτη αίθουσα που έπαιζε το Bros, εδώ στο Λος Άντζελες. Το κοινό χτυπιόταν από τα γέλια από την αρχή ως το τέλος, ξέσπασε σε χειροκροτήματα στο φινάλε και κάποιοι σκούπιζαν τα δάκρυα από τα γέλια όπως έβγαιναν. Ήταν πραγματικά μαγικό. Αλήθεια. Είμαι περήφανος γι΄αυτή την ταινία», έγραψε σε επόμενο tweet.

    «Αυτός είναι ο κόσμος που ζούμε, δυστυχώς. Ακόμα και με τρομερές κριτικές, με άψογο σκορ στο Rotten Tomatoes και βαθμολογία Α στο CinemaScore, οι στρέιτ δεν εμφανίστηκαν για να δουν το Bros σε συγκεκριμένα σημεία της χώρας. Και αυτό είναι απογοητευτικό».

    Την Δευτέρα ολοκλήρωσε την επίθεση του και έγραψε ότι «το Box Office, όπως ξέρουμε πολύ καλά, δεν έχει καμία σχέση με την ποιότητα μιας ταινίας. Και το να τουιτάρεις για μια ταινία που δεν έχεις δει, είναι χαζό. Είναι απλά βλακείες του Twitter. Η πλειονότητα των ανθρώπων που έχουν δει το Bros, το αγαπούν. Πηγαίνετε να το δείτε και θα καταλάβετε».

    Ζητά την στήριξη των στρέιτ, αυτός που τους απέκλεισε

    Ας δούμε λοιπόν κάποια δεδομένα και κάποια εύλογα ερωτήματα. Δείτε το βίντεο από την εκπομπή του Corden. Κάποια στιγμή ο Billy Eichner αναφέρει ότι η ταινία έχει αποκλειστικά LGBTQI καστ και το κοινό πιέζεται να χειροκροτήσει και να ζητωκραυγάσει. Κι αναρωτιέμαι: από πότε είναι κάποιο credit η ταυτότητα φύλου των ηθοποιών μιας ταινίας; Από πότε είναι αυτό που λες ως κύριο χαρακτηριστικό της και πρέπει ο άλλος να σου πει μπράβο;

    Για να καταλάβετε τον συλλογισμό μου, να πούμε ότι μιλάμε για το Χόλιγουντ. Όχι για το Ιράν ή τη Νιγηρία. Και στο Χόλιγουντ μπορεί να διατηρείται ομοφοβία, αλλά σε κινηματογραφικό επίπεδο και στις σειρές, έχουν αλλάζει πολλά τα τελευταία 5 χρόνια. Και φυλετικά, και στην εκπροσώπηση των διάφορων φύλων, και ηλιακιά, τα πάντα. Πριν 5 χρόνια καμία Universal δε θα πίεζε την αλυσίδα κινηματογράφων να μην αποσύρει το τρέιλερ.

    Ο Billy Eichner έχει αναλωθεί στο να προσδιορίζεται αποκλειστικά και μόνο από το ότι είναι γκέι, μιλάει πάντα και παντού για το coming out του και στην ουσία κάνει κακό στην ίδια του την κοινότητα. Μιλάμε για σινεμά. Όχι για κοινωνικούς αγώνες. Το αν κάποιος είναι στρέιτ ή γκέι ή τρανς, καθόλου δε μετράει. Μετράει αν είναι σωστός επαγγελματίας και ηθοποιός.

    Το 2018, όταν μιλούσε κάποιος για τον Billy Eichner, σπανίως θα έλεγε «α, αυτός ο γκέι κωμικός». Θα έλεγε απλά «ένας κωμικός που ξεκαρδίζομαι με τις εκφράσεις του». Τώρα, λέει το πρώτο. Βρείτε δέκα άτομα της LGBTQI κοινότητας και ρωτήστε τους αν θέλουν να τους περιγράφει κανείς με την ταυτότητα φύλου τους. Αν θέλει ένα τρανς άτομο να λένε γι΄αυτήν «θυμάσαι ρε αυτήν την τρανς που γνωρίσαμε;». Σας το υπογράφω, δεν θα ήθελε. Και δεν θα ήθελε γιατί δεν θα το κάναμε ποτέ για ένα στρέιτ άτομο.

    Κι οι στρέιτ έχουν κατηγορηθεί πολλάκις για αυτό. Τώρα, το κάνει ο Billy Eichner.

    Ξέρετε τι άλλο κάνει ο Billy Eichner;

    Έκανε μια ταινία στην οποία απέκλεισε κάθε στρέιτ ηθοποιό, σύμφωνα με τα λεγόμενα του. Άρα, σε μια εποχή που το Χόλιγουντ λέει συνέχεια για συμπερίληψη, ο Eichner επέλεξε τον αποκλεισμό.

    Ας το δούμε από την ανάποδη. Είμαι εγώ ένας στρέιτ, λευκός σκηνοθέτης. Και επιλέγω 15 ηθοποιούς με πρώτο κριτήριο το να είναι στρέιτ. Και αποτυπώνω στην ταινία έναν κόσμο γεμάτο από στρέιτ. Θα κατηγορηθώ ή όχι για ρατσισμό; Αν έχω βάλει μόνο λευκούς στρέιτ, θα βγουν να πουν πως η παραγωγή και ο σκηνοθέτης είναι βαθιά ρατσιστές; Ρητοριτκό ερώτημα. Και σωστά θα το πουν.

    Ακούμε λοιπόν τα τελευταία χρόνια να κατηγορείται το σινεμά και η τηλεόραση πως δεν αποτυπώνουν την κοινωνία σωστά, πως δίνουν στους Λατίνους ρόλους εγκληματιών, πως παρουσιάζουν τους Ασιάτες  ως καρικατούρες, πως δείχνουν τους γκέι επίσης με μια γελοιοποίηση. Κι έχει γίνει. Αναμφισβήτητα.

    Τώρα που ο Billy Eichner κάνει το ίδιο από την ανάποδη, αποκλείει δηλαδή, πώς χαρακτηρίζεται; Υπέροχος και πρωτοπόρος. Παίρνει το χειροκρότημα του κοινού και τον θαυμασμό του James Corden.

    Τα προηγούμενα χρόνια οι κοινότητες των μαύρων, των Λατίνων, των γκέι, ζητούσαν από όσους ανήκαν σε αυτές, να μποϋκοτάρουν ταινίες που δεν τους συμπεριλαμβάνουν στις παραγωγές. Κατηγορούσαν επίσης τις παραγωγές που έπαιρναν λευκούς ηθοποιούς για ρόλους που είναι φτιαγμένοι για Ασιάτες, μαύρους. Κατηγορούσαν που έπαιρναν στρέιτ για γκέι ή τρανς ρόλους.

    Ο Eddie Redmayne κατηγορήθηκε που έπαιξε την πρώτη τρανς γυναίκα στο Danish Girl. Η Scarlett Johansson κατηγορήθηκε που έπαιξε στο Ghost In A Shell.

    Στο Bros έχουμε ένα all LGBTQI καστ που υποδύεται και τους στρέιτ ρόλους. Προσωπικά, το βρίσκω πολύ όμορφο. Όχι για λόγους πολιτικούς, αλλά γιατί αυτό είναι η πρόκληση για έναν ηθοποιό, να βγαίνει έξω από αυτό που ξέρει. Όταν όμως λέμε πως δεν είναι σωστό να κάνουν καστ έναν στρέιτ για LGBTQI ρόλο, δεν είναι εξίσου κακό, σύμφωνα πάντοτε με αυτή τη λογική, να γίνεται και το ανάποδο; Ο Billy Eichner κατηγορεί τους στρέιτ ότι δεν στηρίζουν την ταινία. Αφού τους απέκλεισε, γιατί να την στηρίξουν;

    Βλέπει κανείς πως όταν μπαίνεις στη διαδικασία να πολιτικοποιήσεις κάτι και να το καταγγείλεις, θα πρέπει να το τηρείς και από τη δική σου μεριά. Δε μπορεί να φταίει το Χόλιγουντ που εσύ ως γκέι δε βρίσκεις ρόλους κι εσύ στις ταινίες σου να κάνεις ακριβώς αυτό που κατηγορείς από την ανάποδη. 

    Και το τονίζω ξανά: μιλάμε για το Χόλιγουντ. Δε μιλάμε για πραγματικά και βαθιά ομοφοβικές και ρατσιστικές κοινωνίες. Το Χόλιγουντ μπορεί να διατηρεί έναν συντηρητισμό, αλλά τα τελευταία χρόνια αρχίζει όλο και περισσότερο να αναγνωρίζει πως έσφαλλε με το να περιορίζει τις επιλογές των μη στρέιτ και μη λευκών. Έστω και για το θεαθήναι. Καλώς ή κακώς δεν είμαστε εκεί για να ξέρουμε ακριβώς τι αλλάζει και πόσο.

    Μπορούμε όμως να συμφωνήσουμε πως η πραγματική αλλαγή και η αποδοχή όλων, δεν θα έρθει όταν τους προσλαμβάνεις επειδή είναι γκέι, στρέιτ, τρανς, άσπροι, μαύροι, Γάλλοι, Πορτογάλοι. Θα έρθει όταν αυτά τα χαρακτηριστικά αναφέρονται στο τέλος των ιδιοτήτων τους ή και καθόλου. Γιατί το αν είναι κάποιος γκέι δεν επηρεάζει άμεσα το αν είναι καλός ηθοποιός ή όχι. Σίγουρα έμμεσα τα βιώματα του του δίνουν ένα feedback, του διαμορφώνουν εύρος και βάθος, αλλά δεν τον ορίζουν αποκλειστικά.

    Κι ο Billy Eichner ζητά τώρα να του πουν μπράβο γιατί έκανε αυτό που στο Χόλιγουντ λένε να αλλάξει: έγινε non inclusive. Που κι αυτό δε θα μπω στη διαδικασία να το κρίνω, αρκεί ο άλλος να είναι ειλικρινής. Να μη μιλάει για ισότητα όλων, να μη λέει ότι θέλει να αλλάξει τον κόσμο και να έχουν όλοι ίδιες ευκαιρίες. Να πει ανοιχτά ότι θέλει τα αντίποινα, ότι επειδή το Χόλιγουντ εμπόδισε την κοινότητα του, θα κάνει κι αυτός το ίδιο.

    Κι αυτό σεβαστό θα ήταν, λογικό και 100% τίμιο.

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr:

    Anthony Bourdain: Ένα νέο βιβλίο ρίχνει φως στις τελευταίες ημέρες του – Πώς η τοξική σχέση του με την Argento τον οδήγησε στην αυτοκτονία

    Αυτό που είπε ο Ανδρέας Μικρούτσικος για το GNTM και δεν τολμάει να το πει κανείς

    Το κακό πρότυπο του GNTM: Επειδή φάγαμε σκ@τα ως νέοι, πρέπει να υποβάλλουμε στα ίδια και τις επόμενες γενιές;