Πίνακας Περιεχομένων
    1. Γιατί τα λεγόμενα του Θανάση Κατερινόπουλου ούτως ή άλλως δεν στέκουν

    Οργή προκάλεσαν οι παραποιημένες, όπως απεδείχθη, δηλώσεις του Θανάση Κατερινόπουλου, σχετικά με τις δύο δολοφονίες γυναικών σε Κρήτη και Ζάκυνθο. Ο ταξίαρχος  εν αποστρατεία της ΕΛ.ΑΣ μιλώντας στο STAR, δήλωσε: «Ζούμε σε μια εποχή σκληρής πατριαρχίας, όπου ορισμένοι έχουν την αντίληψη ότι οι γυναίκες είναι κτήμα τους. Πιστεύουν δυστυχώς, ότι ο άντρας κάνει το κουμάντο και η γυναίκα πρέπει να υπακούει».

    Όταν ρωτήθηκε για το τι θα πρότεινε σε μια γυναίκα που επιθυμεί να απαλλαγεί από μια κακοποιητική σχέση, αλλά φοβάται για τη ζωή τότε ανέφερε: «Όποιος θέλει να φύγει είναι ελεύθερος να φύγει. Μπορεί να καταφύγει και στις εισαγγελικές και στις αστυνομικές αρχές και σε οργανώσεις γυναικών. Να αναφέρει το πρόβλημά της και από κει και πέρα θα προστατευθεί. Το θέμα όμως είναι το εξής: Θέλουν; Έχουμε δει περιπτώσεις γυναικών που δεν προσπάθησαν να φύγουν ή και αν έφυγαν τελευταία στιγμή ξαναγύρισαν για κάποιο λόγο. Πρέπει εδώ να αποφασίσουν κάποιες τι θέλουν».

    Η τελευταία του φράση ήταν και εκείνη που προκάλεσε ένα κύμα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να χάσει τον σεβασμό που είχε κερδίσει τον τελευταίο καιρό. Ο Θανάσης Κατερινόπουλος, ωστόσο, έσπευσε να τοποθετηθεί, λέγοντας ότι αυτό που προβλήθηκε ήταν προϊόν μοντάζ.

    «Κάποιος ανέβασε ένα αποσπασματικό βίντεο από το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του star tv σχετικά με τη γυναικοκτονία στην Κρήτη και σχηματίζεται η εντύπωση ότι είμαι υπέρ της βίας κατά των Γυναικών. Καταγγέλλω δημόσια αυτή την ενέργεια από κάποιους που είναι σε ”διατεταγμένη Υπηρεσία”. Θα παρακαλούσα αυτούς που ανεβάζουν video με δηλώσεις μου στο Δελτίο Ειδήσεων του star να τα ανεβάζουν ολόκληρα και όχι αποσπασματικά, διοτι αλλάζει το νόημα των δηλώσεων .Εκτός και αν το κάνουν από σκοπιμότητα, εξυπηρετώντας την μικροπρέπεια τους», έγραψε στο Twitter.

    Ακόμα κι αν υπέπεσε σε μοντάζ, ορισμένα λόγια ειπώθηκαν. Μπορεί να αποτελούσαν την συνέχεια μιας τελείως διαφορετικής πρότασης, όμως το γενικότερο πλαίσιο μένει ίδιο. Πόσο εύκολα μπορεί να φύγει μια γυναίκα από ένα κακοποιητικό περιβάλλον σύμφωνα με όσα μας έχει διδάξει η ελληνική πραγματικότητα τον τελευταίο ένα χρόνο;

    Γιατί τα λεγόμενα του Θανάση Κατερινόπουλου ούτως ή άλλως δεν στέκουν

    Στις 30 Οκτωβρίου 2021 μια 48χρονη, μητέρα τεσσάρων παιδιών, δολοφονήθηκε από τον εν διαστάσει σύζυγό της, ο οποίος εμβόλισε με τη μηχανή του το αυτοκίνητό της και στη συνέχεια την κυνήγησε στο πάρκινγκ ξενοδοχείου όπου είχε πάει για δουλειά, μαχαιρώνοντάς την θανάσιμα.

    Μια 31χρονη δολοφονήθηκε τον Σεπτέμβριο στη Ρόδο, από τον 40χρονο πρώην σύντροφό της, ο οποίος λίγο αργότερα αυτοκτόνησε. Το έγκλημα έγινε στη μέση του δρόμου, ενώ η γυναίκα είχε διακόψει τη σχέση τους πρόσφατα. Της είχε στήσει καρτέρι και την σκότωσε με κυνηγετική καραμπίνα μόλις είχε σταθμεύσει το αυτοκίνητό της στην οδό Μόσχας, στο Ροδίνι.

    Λίγους μήνες πριν, στις 3 Ιουνίου εντοπίστηκε έξω από το σπίτι της αιμόφυρτη μια 64χρονη, μετά από επίθεση από τον εν διαστάσει 75χρονο σύζυγό της. Λίγο μετά τη μεταφορά της στο νοσοκομείο υπέκυψε στα κρανιοεγκεφαλικά τραύματά της.

    Και στις 5 Απριλίου ένας 31χρονος που δεν μπορούσε να αποδεχτεί τον χωρισμό παραβίασε τα περιοριστικά μέτρα, μαχαιρώνοντας και σκοτώνοντας την 28χρονη πρώην σύζυγό του και τον αδερφό της, 30 χρόνων. Ο δράστης που κρατείται στην ψυχιατρική πτέρυγα του Κορυδαλλού φέρεται να απειλούσε καιρό τη γυναίκα, η οποία έτρεφε φόβο για εκείνον. Αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα, τα οποία μπορεί και να πολλαπλασιαστούν αν λάβουμε υπόψιν και αφανή εγκληματικότητα που σχετίζεται με την ενδοοικογενειακή βία.

    Μπορεί η περίπτωση της Ζακύνθου να διαφέρει, καθώς η άτυχη γυναίκα είχε επιτρέψει στον κακοποιητικό σύζυγό της να επιστρέψει στο σπίτι για χάρη των ανήλικων παιδιών τους, παρά τα περιοριστικά μέτρα που του είχαν επιβληθεί. Παρόλα  αυτά μαρτυράει τα προβλήματα που μπορεί να έρθει η οποιαδήποτε σύζυγος που δεν μπορεί να ξεφύγει από την ενδοοικογενειακή βία και την παθογένεια των θεσμών της οικογένειας.

    Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κυρίου Κατερινόπουλου, το να απευθυνθείς σε κάποια συλλογικότητα γυναικών σημαίνει αυτομάτως ότι λύνονται όλα τα προβλήματα. Το θύμα, όντως, μπορεί να καλέσει το 100 ή να επικοινωνήσει με το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα, να καλέσει τη γραμμή για γυναίκες θύματα βίας δηλαδή το 15900 ή να στείλει e-mail στο [email protected] Δύναται να καλέσει το 197, που είναι η τηλεφωνική γραμμή του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Εφόσον κριθεί αναγκαίο υπάρχουν ξενώνες κακοποιημένων γυναικών, ενώ ο αστυνομικός οφείλει να ενημερώσει το θύμα για τους φορείς που μπορούν να το βοηθήσουν.

    Προφανώς και οι τελευταίες δολοφονίες έχουν καταρρίψει τον ισχυρισμό του Θανάση Κατερινόπουλου, καθώς οι γυναίκες είχα απευθυνθεί στις αρχές για την έκδοση περιοριστικών ορίων κατά των συζύγων τους. Ακόμα κι εκείνες που προσπάθησαν να βάλουν τέλος σε μια κακοποιητική σχέση, τελικά κατέληξαν δολοφονημένες. Άρα πού καταλήγουμε; Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Συντρέχουν πολλοί λόγοι που μια γυναίκα ή και άνδρας δεν μπορεί να διαφύγει τόσο εύκολα, από φόβο μέχρι και οικογενειακά ζητήματα. Δεν σημαίνει άρα ότι δεν μπορούν «να διαλέξουν τί θέλουν», απλά ότι μερικές φορές δεν μπορούν.

    Διαβάστε επίσης στο Nitro.gr:

    Είναι εύκολος ο πανταχόθεν λαϊκισμός όταν υποστηρίζεις την εύκολη και mainstream άποψη

    Ο Gordon Ramsay σου έδειξε την αλήθεια κατάματα κι εσύ ενοχλήθηκες; Για κοίτα το πιάτο σου

    Δολοφονίες γυναικών-συζύγων και παιδεραστίες: Κάθε μέρα μετράμε τις απώλειες της «παράδοσης» και της σιωπής