Η Ντίνα Κώνστα είχε την τύχη-ατυχία να σημαδέψει όλους εμάς με έναν και μόνο ρόλο της. Τύχη γιατί υποθέτω πως αυτός ο ρόλος της πρόσφερε ένα καλό επίπεδο ζωής, ατυχία γιατί όλοι μας την θυμόμαστε μέσα από αυτόν κι επισκιάζει όλα τα άλλα που έκανε στην καριέρα της, ακόμα και τον προηγούμενο αμίμητο τηλεοπτικό της ρόλο, τη Γιολάντα Ραγιά στο Δις Εξαμαρτείν.

    Στο χθεσινό φινάλε της ζωής της, πλήθος κόσμου την αποχαιρετούσε και η φωτογραφία ή τα βίντεο που έπαιζαν περισσότερο, ήταν οι ατάκες της από το Δύο Ξένοι όπου υποδύθηκε τη Ντένη Μαρκορά και μαζί με τη Χρυσούλα Διαβάτη αποτέλεσαν ένα από τα δύο πιο επικά δίδυμα στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.

    Για έναν άνθρωπο με κοντά 60 χρόνια καριέρας, με πλήθος παραστάσεων, ακόμα και μέσα στην 7ετία της Χούντας, όπου με κωδικοποιημένο σενάριο οργάνωναν μυστικές συγκεντρώσεις για να οργανώσουν το αντιστασιακό κίνημα, είναι άβολο και άκομψο να τοποθετείς στην άκρη τόσες παραστάσεις, τόσες δουλειές εν γένει.

    Και πάλι όμως, η παρακαταθήκη που αφήνει η Ντίνα Κώνστα, δεν είναι η δουλειά της ως ηθοποιός. Είναι και αυτή. Αλλά θέλω να εστιάσω και να αναδείξω κάτι άλλο. Κάτι που θα έπρεπε κάποια στιγμή να γίνει ένα μάθημα προς τις σύγχρονες συναδέλφους της.

    Η έκθεση και η υπερέκθεση είναι εξ ορισμού η αποδυνάμωση της προσωπικότητας. Η Ντίνα Κώνστα έγινε τόσο αγαπητή, γιατί δεν έδωσε ποτέ πολύ από τον εαυτό της στην πλατιά μάζα. Το κοινό των Δύο Ξένων γνωρίζει ελάχιστα για τη Ντίνα Κώνστα και πολλά για τη Ντένη Μαρκορά.

    Πιθανότατα το κοινό των Δύο Ξένων να μην είδε την ερμηνεία της στην παράσταση για τη Σωτηρία Μπέλλου ή στο Μάνα, Μητέρα, Μαμά. Εκεί συνάντησαν περισσότερη Ντίνα Κώνστα όσοι την είδαν.

    Και πέρα απ΄αυτά, η Ντίνα Κώνστα υπήρξε μόνο στις πολύ μετρημένες φορές που έδωσε κάπου συνέντευξη. Περηφανεύομαι για τη μνήμη μου και πραγματικά δεν θυμάμαι την τελευταία 20ετία να την έχω δει σε κάποια πρωινή εκπομπή καλεσμένη. Ούτε φυσικά σε άλλη ζώνη. Δεν ξέρω αν η ίδια ίσως δεν ήθελε να μοιραστεί τα γηρατειά της με ένα τηλεοπτικό κοινό, αλλά σίγουρα είχε μάθει που να βάζει τα όρια της.

    Αυτό είναι που θα μπορούσε να κληρονομήσει σε όσους και όσες θέλουν να γίνουν ηθοποιοί. Όχι να αγνοήσουν στο 100% την εποχή, αλλά να καταλάβουν πως όσο περισσότερο μιλάς εκτός σκηνής, εκτός του σετ, τόσο λιγότερο ακούγεσαι στον θεατή που σε βλέπει στη σκηνή και στην οθόνη.

    Η Ντίνα Κώνστα μας γοήτευσε γιατί ήταν άπιαστη. Όπως συνέβαινε με όλους τους μεγάλους της παλιάς εποχής. Η έννοια της γοητείας για τον εκάστοτε θεατή προς τον ηθοποιό, τον τραγουδιστή κτλ. είναι πλήρως χαμένη σήμερα. Η Ντίνα Κώνστα κατάφερε να είναι για τον εαυτό της δίχως ποτέ να φανεί αλαζονική ή απόμακρη. Στάθηκε πάντοτε με απόλυτη ειλικρίνεια απέναντι στον κάθε ένα από εμάς και φαίνεται πως εκτιμήθηκε.

    Το αγωνιστικό παρελθόν της είναι μια μεγάλη πέτρα, ίσως και βράχος στη ζωή των 83 ετών που τελείωσε το πρωί της Κυριακής, αλλά εξίσου βράχος είναι και το αποτύπωμα της πνευματικής και ψυχικής της στόφας!

    * Φωτογραφία: NDP

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr:

    5 μέρη όπου μπορεί να εμφανιστεί από το πουθενά ο… Τάσος Ξιαρχό

    Μια αλήθεια που τσούζει πίσω από το «φτου γ@μ@ τη μάνα σας» που είπε ο Light

    Η YENNA της Μαρίνας Σάττι είναι η Αναγέννηση της ελληνικής μουσικής