Η Διευθύντρια Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Ε.Ε, Margrethe Vestager, πιστεύει πως η λεγόμενη metaverse- βλ.ψηφιακή πραγματικότητα- θα αντιμετωπίσει αρκετές προκλήσεις στον δρόμο προς την καθιέρωση της, αφού δεν έχει κερδίσει ακόμα την εμπιστοσύνη αρκετών.

    Ο όρος metaverse είναι συνώνυμος με τα μεγαλόπνοα πλάνα του Meta (πρώην Facebook), να δημιουργήσουν έναν εικονικό χώρο, που θα βοηθήσει τους χρήστες να επικοινωνούν, να εργάζονται, να ψυχαγωγούνται και να καταναλώνουν σε ένα εξ ολοκλήρου ψηφιακό περιβάλλον, το οποίο αντικατοπτρίζει τις συνήθειες των ανθρώπων στον πραγματικό – απτό κόσμο.

    «Η metaverse πραγματικότητα, θα δημιουργήσει νέες αγορές και μια ποικιλία επιχειρήσεων. Συμβαίνουν νέες εξελίξεις τις οποίες οφείλουμε να ακολουθήσουμε.», εξηγεί η κα.Vestager, σε αποκλειστική συνέντευξη της, στην εφημερίδα POLITICO.

    Ωστόσο, την ώρα που η Meta κατέχει το εξαιρετικά φιλόδοξο πλάνο να δημιουργήσει από το μηδέν τη δική του metaverse πραγματικότητα, υπάρχουν άλλες εταιρείες, που έχουν σκεφτεί ακριβώς το ίδιο, όπως η Decentraland and Sandbox.

    Meta: Η μήνυση που μπορεί να «αρπάξει» από τον Zuckerberg το Instagram – Κατηγορείται για μονοπώλιο

    Στο μεταξύ, οι έμποροι ήδη ψάχνουν τρόπους να αναπτυχθούν οικονομικά μέσα από αυτόν τον χώρο. Η εταιρεία Nike, έχει ήδη κατοχυρώσει εφαρμογές με ψηφιακά προϊόντα, η Walmart σκοπεύει να δημιουργήσει online καταστήματα λιανικής με ψηφιακές μάρκες, ενώ ψηφιακές μεσιτικές εταιρείες πωλούνται ήδη για εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια στην Κίνα. Τέλος, οι δημόσιες αρχές στην Shanghai έχουν ως πλάνο να προσφέρουν δημόσιες υπηρεσίες μέσω της metaverse.

    «Στον κόσμο του gaming, άνθρωποι πληρώνουν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για ψηφιακά αγαθά και συγκεκριμένα αντικείμενα που μπορείς να ανταλλάξεις. Ανάμεσα στον πωλητή και τον αγοραστή, υπάρχουν πραγματικοί έμποροι»

    Αυτή η νέα πραγματικότητα ωστόσο, δεν θα μπορούσε να μην κρύβει κάποια ηθικά διλήμματα. Σύμφωνα με αναφορά του Bloomberg, υπάρχουν υποψίες σχετικά με την στρατηγική πωλήσεων της Meta και τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία εμποδίζει πιθανούς ανταγωνιστές, ορίζοντας τιμές εκτός συναγωνισμού.

    Το brand της Meta για την metaverse πραγματικότητα, έχει ακόμα δρόμο για να μπορέσει να κατανοηθεί πλήρως, ωστόσο κάποια ψηφιακά περιβάλλοντα έχουν ήδη συστηθεί στο κοινό, όπως το Horizon Worlds, το οποίο παρουσιάζει ένα κοινωνικό περιβάλλον για φίλους που επιθυμούν να κοινωνικοποιηθούν μεταξύ τους αλλά και το Horizon Workrooms, που φέρνει τους εργαζομένους μιας εταιρείας σε ένα συνεργατικό ψηφιακό εργασιακό περιβάλλον.

    Παρότι μπορεί να χρειαστούν χρόνια μέχρι να καθιερωθεί το ψηφιακό περιβάλλον της Meta, το τμήμα δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, επιθυμεί οι όποιοι κανόνες το διέπουν, να εισαχθούν όσο η metaverse είναι σε εξέλιξη και όχι αφότου ετοιμαστεί.

    Τέλος, σκοπεύει να συμπεριληφθεί σε έναν δίκαιο ανταγωνισμό με άλλες, παρόμοιες εταιρείες, εισάγοντας πρωτόκολλα διαλειτουργικότητας στον σχεδιασμό της νέας πραγματικότητας.

    Πηγή: POLITICO