Πίνακας Περιεχομένων
    1. 1. Η παραγωγή προϊόντων «αλλάζει χρώμα» – γίνεται πράσινη
    2. 2. Δεν θα πηγαίνουν «χαμένα» όσα προϊόντα δεν πωλούν οι εταιρίες
    3. 3. Νέοι περιορισμοί και για την γκαρνταρόμπα μας
    4. 4. Τέλος στην «πράσινη προπαγάνδα»
    5. 5. Αλλαγή όλου του επιχειρηματικού μοντέλου

    Η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και απειλεί τον πλανήτη μας περισσότερο από ποτέ. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες συναντιούνται ξανά και ξανά σε συσκέψεις ώστε να θέσουν νέους κανονισμούς λειτουργίας της αγοράς που θα μετατρέψει την κατανάλωση αγαθών, ενέργειας, προϊόντων και υπηρεσιών σε πιο «πράσινες» πρακτικές.

    H ανάγκη για εξοικονόμηση ενέργειας έγινε ακόμη πιο επιτακτική μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και την «απεξάρτηση» της Ευρώπης από το ρώσικο φυσικό αέριο. Έτσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε στο τραπέζι μερικούς τρόπους στην τελευταία της συνάντηση ώστε να γίνει το μέλλον της κατανάλωσης πιο φιλικό προς το περιβάλλον.

    Ο τρόπος να το επιτύχει αυτό η Ευρώπη συνοψίζεται μεταξύ των παρακάτω 5 τρόπων, οι οποίοι ήδη ψηφίζονται στις Βρυξέλλες και αναμένεται να γίνουν θεσπιστούν τα επόμενα χρόνια.

    1. Η παραγωγή προϊόντων «αλλάζει χρώμα» – γίνεται πράσινη

    Στην νέα τους πρόταση οι Βρυξέλλες προτείνουν πολλά περισσότερα από το απλώς να κατατάσσονται στην Α+ κλάση οι νέες συσκευές που παράγονται. Επιθυμούν όλη η «ζωή» ενός προϊόντος να έχει πράσινο πρόσημο ώστε να μην έχουν βαρύ περιβαλλοντικό αντίκτυπο όλα τα στάδια της ζωής ενός προϊόντος.

    Τα νέα αγαθά που θα παράγονται στην ευρωπαϊκή ένωση θα σχεδιάζονται για να έχουν μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής, ώστε να μην χρειάζεται οι άνθρωποι να αγοράζουν συνεχώς καινούρια. Θα καθίσταται πιο εύκολη η αναβάθμισή τους σε νέες τεχνολογίες, η επισκευή τους ακόμη και η ανακύκλωσή τους.

    2. Δεν θα πηγαίνουν «χαμένα» όσα προϊόντα δεν πωλούν οι εταιρίες

    Είναι γνωστή η πολιτική διάφορων εταιρειών να καταστρέφουν όσα αγαθά τους δεν πωλούνται, ώστε να μην καταλήγουν δωρεάν στους καταναλωτές. Η ευρωπαϊκή ένωση θέλει να αλλάξει την φιλοσοφία αυτήν και να αρχίσουν οι εταιρείες να δωρίζουν όσα δεν καταφέρνουν να πουλήσουν, ώστε να μην πηγαίνουν χαμένοι η ενέργεια και οι πόροι που σπαταλήθηκαν για την παραγωγή τους.

    Η πρακτική αυτή δοκιμάζεται ήδη στην Γαλλία, όπου είναι παράνομο πλέον να πετούν οι εταιρείες όσα αγαθά τους δεν πούλησαν.

    Ωστόσο, ο νέος κανονισμός λειτουργίας θα επηρεάζει μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες δεν έχουν καθοριστεί ακόμη.

    3. Νέοι περιορισμοί και για την γκαρνταρόμπα μας

    Η βιομηχανία της μόδας ήταν η 4η πιο βλαβερή για το περιβάλλον για το 2020. Οι τεράστιες ποσότητες νερού, γης καθώς και η χρήση τοξικών χημικών που μολύνουν το φυσικό περιβάλλον που προκύπτουν από τον κύκλο ζωής των ρούχων μας, δεν θα έπρεπε να είναι διόλου αμελητέα. Η Ευρώπη δεν το αγνοεί αυτό και σκοπεύει να θέσει νέους περιορισμούς.

    Έτσι, από το 2030 στόχος είναι τα νέα ρούχα που θα κυκλοφορούν στα καταστήματα μόδας να έχουν μεγάλο προσδόκιμο ζωής και να μην καταλήγουν στα σκουπίδια μετά από 1-2 σεζόν λόγω των φτηνών υλικών από τα οποία είναι φτιαγμένα.

    Ακόμη, σκοπεύουν να δημιουργήσουν εκστρατείες κατά του Fast Fashion, της πρακτικής του να δημιουργούνται ρούχα φτηνής ποιότητας που κοστίζουν λίγα χρήματα ώστε να συμβαδίσουν με τις συνεχώς εναλλασσόμενες τάσεις της μόδας.

    4. Τέλος στην «πράσινη προπαγάνδα»

    Πολλές εταιρίες κάνουν γενικευμένες και αβάσιμες δηλώσεις ώστε να φαίνεται ότι υιοθετούν πράσινες πρακτικές. Για παράδειγμα, εταιρείες ρουχισμού δημιουργούν οικολογικές συλλεκτικές σειρές ενώ οι βασικές τους κολεξιόν δημιουργούνται με τον συνηθισμένο, καθόλου «πράσινο» τρόπο. Το φαινόμενο αυτό λέγεται «Greenwashing» και οι Βρυξέλλες σκοπεύουν να το εξαφανίσουν.

    Πλέον, θα είναι πολύ πιο αυστηρά τα κριτήρια με τα οποία ένα προϊόν ή μία εταιρεία θα μπορούν να χαρακτηριστούν «eco-friendly», «οικολογικές», «πράσινες» κτλ. Θα πρέπει να φέρουν σχετικές πιστοποιήσεις από εγκεκριμένους οργανισμούς και θα υπάρχουν πρόστιμα για παραπλανητική διαφήμιση.

    5. Αλλαγή όλου του επιχειρηματικού μοντέλου

    Το μέλλον της αγοράς θα βρει εμάς τους καταναλωτές όχι ως ιδιοκτήτες προϊόντων, αγαθών και υπηρεσιών αλλά ως ενοικιαστές. Στα πρότυπα που έθεσαν τα streaming services και οι συνδρομές, προβλέπεται να δούμε αύξηση στο leasing όπως συμβαίνει σήμερα σε πολλές περιπτώσεις με τα αυτοκίνητα.

    Δεν θα χρειάζεται να τα αγοράζουμε, θα πληρώνουμε απλώς μηνιαίες συνδρομές ώστε να μην χρειάζεται να πετάμε τα προσωπικά μας αγαθά, απλώς θα τα αντικαθιστούμε με τις εταιρείες να αναλαμβάνουν την ανακύκλωσή τους.

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr: 

    Ο περίεργος λόγος που τα αποδημητικά πουλιά έλκονται όλο και περισσότερο από τις πόλεις

    Μοντέλο του Θερμοστάτη: Το νέο φαινόμενο πυρκαγιών που αποτελεί την μεγάλη απειλή του πλανήτη

    Υπάρχουν πάνω από 9.000 είδη δέντρων που δεν γνωρίζουμε – Το 40% αυτών βρίσκεται στην Νότια Αμερική