Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας των μέσων κοινωνικών δικτύωσης που οι περισσότεροι ακολουθούν: ανοίγουμε το Instagram για να δούμε φωτογραφίες, το TikTok για να δούμε μικρά ψυχαγωγικά βίντεο, το YouTube για μεγαλύτερα βίντεο και το Facebook για να δούμε ποιου τα γενέθλια είναι σήμερα ή να διαβάσουμε μία άποψη κάποιου ατόμου σχετική με την επικαιρότητα.

    Όσοι χρησιμοποιείτε ακόμη το Instagram, θα έχετε παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό πως οι αναρτήσεις στο feed (την αρχική σελίδα) απαρτίζονται περισσότερο από σύντομα κάθετα βίντεο, τα οποία η εταιρία ονομάζει «Reels», παρά από κάθετες δημοσιεύσεις.

    «Μετατρέπουμε το Instagram σε μία πλατφόρμα όπου τα βίντεο θα είναι μεγαλύτερο κομμάτι της συνολικής εμπειρίας του χρήστη» ανέφερε ο Πρόεδρος του Instagram, Adam Mosseri, λιγότερο από έναν μήνα πριν.

    Αν και ήδη είχαμε την μορφή των insta stories (την οποία το Instagram αντέγραψε χρόνια πριν από το Snapchat), η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης προσπαθεί να κάνει μία μετάβαση που θα έχει ως επίκεντρό της τα μικρά αυτά βίντεο, ώστε να «γκρεμίσει» την πρωτοκαθεδρία που έχει αυτήν την στιγμή το TikTok στα νεαρά κοινά και όχι μόνο.

    Έτσι, το Instagram, που άλλοτε μπαίναμε για να δούμε ωραίες εικόνες που κοινοποιούν οι δικοί μας άνθρωποι, έχει αλλάξει σε κάτι που θυμίζει όλο και περισσότερο τον βασικό του ανταγωνιστή, το TikTok.

    Και το χειρότερο; Ο αλγόριθμος μας προωθεί όλο και περισσότερο χορηγούμενα και διαφημιζόμενα βίντεο αλλά περιεχόμενο από άτομα που δεν ακολουθούμε καν, όπως κάνει το TikTok. Ως αποτέλεσμα, ψάχνουμε «με το σταγονόμετρο» να δούμε τι ανεβάζουν τα άτομα που εμείς ακολουθούμε.

    Το περιβάλλον που έχει δημιουργήσει το Instagram γίνεται όλο και πιο αφιλόξενο και «χαοτικό» για τον μέσο χρήστη. Πολλοί, μάλιστα, χρήστες αναφέρουν ότι δεν μπαίνουν καν πλέον στην αρχική τους, παρά βλέπουν τα insta stories για να πάρουν μία άμεση ιδέα του τι κάνουν οι φίλοι τους.

    Άλλοι, έχουν κάνει ελάχιστες κανονικές αναρτήσεις στον λογαριασμό τους και ανεβάζουν μόνο stories. Είναι χαρακτηριστικό φαινόμενο πια να μπαίνει κανείς στο προφίλ του άλλου και να βλέπει να έχει μήνες ή ακόμη και χρόνια να κάνει μία κανονική ανάρτηση.

    Το περιβάλλον που έχει δημιουργήσει αυτήν την στιγμή το Instagram το κάνει όλο και πιο δύσκολο να «φτάσουν» οι αναρτήσεις μας τους ακόλουθούς μας, κάτι που παρατηρούν και αναφέρουν και πολλοί influencers οι οποίοι βλέπουν τις αναρτήσεις σου να λαμβάνουν όλο και λιγότερα likes.

    Πολλοί από αυτούς έχουν «μεταναστεύσει», μάλιστα, στο TikTok, καθώς ο αλγοριθμός του είναι πιο φιλικός για τον χρήστη και μπορούν έτσι να κάνουν engage με ένα πολύ μεγαλύτερο -και αγοραστικά ενεργό- κοινό.

    Όλοι εμείς που θέλουμε να ανεβάζουμε στατικές φωτογραφίες από τις διακοπές μας, που θα μεταναστεύσουμε;

    Instagram, εάν μας διαβάζεις, γίνε ξανά αυτό που ήσουν. Γίνε ξανά το Instagram.

    Διαβάστε ακόμη στο Nitro.gr:

    Διάσημοι Έλληνες στα social media: Είναι τα τοξικά σχόλια μια μεγάλη ευκαιρία να συζητηθούν και να «χτίσουν» κοινό;

    Πρίγκιπας Harry εναντίον social media: «Κερδοσκοπούν σε βάρος των παιδιών» – Ζητά να θεσπιστούν νόμοι

    Πόσες «Πισπιρίγκου» υπάρχουν στα social media;