Το Χ-15, ήταν μαύρο και απίστευτα γρήγορο. Το βορειοαμερικάνικο μαχητικό αεροπλάνο, δεν έμοιαζε με κανένα άλλο. Και παρότι πέταξε 60 χρόνια πριν, παραμένει το ταχύτερο αεροπλάνο που πέταξε ποτέ. Το σχήμα του έμοιαζε περισσότερο με σφαίρα παρά με τυπικό αεροπλάνο και για να πετάξει πέρασε από 199 δοκιμές μέσα σε εννιά χρόνια. Πιο πιθανό ήταν να καταλήξει με την ταχύτητα του στο διάστημα, παρά να καταλήξει κάτω στη Γη.

    Το αεροπλάνο, το πιλοτάριζε μια επιλεγμένη ομάδα 12 πιλότων, μεταξύ τους και ο Neil Armstrong, ο οποίος λίγα χρόνια αργότερα πήγε στο φεγγάρι (το 1969). Η σειρά των μαχητικών “X”, περιλαμβάνει περισσότερα από 60 πειραματικά αεροπλάνα που παράχθηκαν από αμερικανικούς κυβερνητικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων της Air Force και της NASA, από το τέλος του δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου.

    5G: Μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές στις πτήσεις των αεροπλάνων – Καθυστερεί η εισαγωγή του στην αγορά

    Τότε, υπήρχαν και άλλες extreme μηχανές, που είχαν σχεδιαστεί να αλλάξουν τα δεδομένα, ωστόσο το Χ-15 είχε έναν τελείως διαφορετικό στόχο. Το 1952, όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη του, η μέση ταχύτητα των μαχητικών ήταν 700 mph. Η αποστολή του Χ-15 ήταν να φτάσει την ταχύτητα των Mach 5- πέντε φορές δηλαδή την ταχύτητα του ήχου ή αλλιώς 4,000 mph.

    Στην αρχή, ήταν ουσιαστικά ένας πύραυλος με φτερά, οπότε σε αντίθεση με τα συμβατικά αεροπλάνα, δεν σχεδιάστηκε να απογειώνεται από αεροδιάδρομο. Θα έπρεπε να φτάσει πρώτα ένα αρκετά μεγάλο υψόμετρο μέσω ενός μητρικού οχήματος και από εκεί να απελευθερώνεται στον ουρανό. Για αυτήν την διαδικασία μάλιστα, είχε μεταποιηθεί ένα B-52 bomber.

    Όταν λοιπόν έφτανε το σωστό υψόμετρο, το Χ-15 μπορούσε να φτάσει ακόμα και τα 354.200 πόδια, δηλαδή δέκα φορές το υψόμετρο ενός επιβατικού αεροπλάνου. Οι πιλότοι, θα πραγματοποιούσαν πειράματα στο μέχρι τότε άγνωστο περιβάλλον, βοηθώντας τους επιστήμονες να συλλέξουν δεδομένα υπερηχητικών πτήσεων.

    Ενώ τα περισσότερα αεροπλανοφόρα πραγματοποιούν την τελική τους προσγείωση σε ταχύτητα χαμηλότερη των 200 mph, το Χ-15 ξεκινούσε την προσεδάφιση στα 20.000 πόδια με την υπερβολική ταχύτητα των 1,500 mph. Συνθήκες πολύ διαφορετικές από αυτές που γνωρίζουν οι πιλότοι. Όπως ήταν αναμενόμενο λοιπόν, πολλές φορές τα πράγματα δεν πήγαιναν τόσο καλά.

    Περίπου στις 200 πτήσεις, μόνο δύο κατέληξαν σε πρόσκρουση εδάφους, μια εκ των οποίων αφαίρεσε τη ζωή του πιλότου Michael Adams. Τον Νοέμβριο του 1967, ο Adams, έκανε μια περιστροφή κατά τη διάρκεια της προσεδάφισης και μετά αδυνατούσε να το επαναφέρει σε ευθεία.

    Το X-15 έβγαλε μια ολόκληρη γενιά αστροναυτών, όπως ο Neil Armstrong.

    Πηγή: CNN